РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407704<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Остапчук О. 
Сучасна школа: повернення до педагогічної сутності / О. Остапчук // Рідна шк.. - 2011. - № 6. - С. 8-14. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Досліджено гуманітарний потенціал педагогічних систем. Проаналізовано його сутнісні характеристики: людяність, цілісність, духовність, відкритість, інноваційність. Відзначено основні категорії, які відображають специфіку гуманітарної освіти: суб'єктивність учителя і учня, "м'яка" модель гуманітарної системи, на відміну від "жорсткої, яка грунтується на класичній педагогічній теорії". Розглянуто такі ключові проблеми сучасної освіти, як технократизм (надмірне захоплення моніторинговими процедурами, прагнення до тотального визначення за різними показниками процесу просування учня у власному розвитку, посилення технологічності й процесуальності педагогічної дії, іноді необдумане використання комп'ютерних ресурсів) і маніпулятивність (придушення волі людини шляхом впливу на неї через програмування її поведінки). Відзначено, що сьогодні на перший план виходить гуманітарна практика функціонування і розвитку педагогічних систем, яка визнає цінність людини та її індивідуальний розвиток.

Исследован гуманитарный потенциал педагогических систем. Проанализированы его сущностные характеристики: человечность, целостность, духовность, открытость, инновационность. Отмечены основные категории, которые отражают специфику гуманитарного образования: субъективность учителя и ученика, "мягкая" модель гуманитарной системы, в отличие от "жесткой", основанной на классической педагогической теории. Рассмотрены такие ключевые проблемы современного образования, как технократизм (чрезмерное увлечение мониторинговыми процедурами, стремление к тотальному определению по различным показателям процесса продвижения ученика в собственном развитии, усиление технологичности и процессуальности педагогического воздействия, иногда необдуманное использование компьютерных ресурсов) и манипулятивность (подавление воли человека путем воздействия на нее через программирование его поведения). Отмечено, что сегодня на первый план выходит гуманитарная практика функционирования и развития педагогических систем, которая признает ценность человека и его индивидуальное развитие.

Іnvestigated the humanitarian potential of educational systems. Commented on its essential characteristics: humanity, integrity, spirituality, openness, and innovation. Pointed out the major categories that reflect the specifics of liberal education: the subjectivity of teacher and student, the "soft" model of the humanitarian system, in contrast to "hard, based on classical educational theory." Address such key issues of modern education, as technocratism (overreliance on monitoring procedures, the desire for total measurement of various parameters on the process of promoting student in their own development, strengthening of technological and procedural pedagogical influence, sometimes injudicious use of computer resources) and manipulative (suppression of a person's will by acting on it by programming its behavior). It was noted that today in the forefront humanitarian practice operation and development of educational systems that recognize the value of man and his personal development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського