Уліщенко В. Метод ейдетики в інтерсуб'єктному навчанні української літератури (практико-орієнтований аспект) / В. Уліщенко // Рідна шк.. - 2011. - № 7. - С. 33-38. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.З метою реалізації особистісно й компетнтнісно орієнтованого навчання української літератури зосереджено увагу на висвітленні практико-орієнтованого аспекту методу ейдетики (ейдетика - образ, зовнішній вигляд) як такого, що впливає на формування вмінь сприймати художній текст у його поліфонічній сутності. Розглянуто застосування прийому візуально-смислової презентації (ВСП), який передбачає інтеграцію трьох складових - малюнок, текст-інтерпретація, доповідь - і спрямований на активізацію вербального й образного мислення. У вигляді малюнка представлено векторну перспективу реалізації комунікативної складової, яка притаманна ВСП. За результатами аналізу результативності застосування прийому ВСП у процесі роботи вчителів-практиків запропоновано шляхи його ефективного використання під час навчання української літератури. Описано приклад уведення прийому створення концепт-образу (візуалізованого образу) в методику навчання літератури. С целью реализации личностно и компетентностно ориентированного обучения украинской литературе сосредоточено внимание на освещении практико-ориентированного аспекта метода эйдетики (эйдетика - образ, внешний вид) как такого, который влияет на формирование умений воспринимать художественный текст в его полифонической сущности. Рассмотрено применение приема визуально-смысловой презентации (ВСП), предусматривающего интеграцию трех составляющих - образ, текст-интерпретация, доклад - и направленного на активизацию вербального и образного мышления. В виде рисунка представлена векторная перспектива реализации коммуникативной составляющей, которая присуща ВСП. По результатам анализа результативности применения приема ВСП в работе учителей-практиков предложены пути его эффективного использования при обучении украинской литературе. Описан пример ввода приема создания концепт-образа (визуализированного образа) в методику обучения литературе. The article concentrates on highlighting the practice-oriented aspect of the method of eidetics that influences the development of ability to perceive a literary text in its polyphonic essence. The viability of applying such techniques as "visual-conceptual presentation" and "conceptual image" in the methodology of intersubjective teaching of Ukrainian literature has been justified. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20-24 + Ч421.22
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|