РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000408091<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Волянська М. 
Лідерство в управлінні навчальним закладом: результати експерименту / М. Волянська, О. Сазонова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 5. - С. 191-200. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність дослідження феномену лідерства в управлінні навчальним закладом з метою підвищення ефективності його діяльності. Узагальнено визначення поняття "лідерство" як стосунки домінування та підпорядкування у групі задля досягнення максимального ефекту діяльності складно організованих систем та розкрито значення терміна "лідер". У ході експериментального дослідження визначено й охарактеризовано основні якості формального та неформального лідерів, відповідний стиль керівництва викладача, домінуючі стратегії поведінки особистості викладача, співвідношення між стилями керівництва та стратегіями поведінки. Зроблено висновок, що отримані в результаті дослідження дані можуть мати багатоцільове використання у психолого-педагогічній практиці та дозволяють оптимізувати управління навчальним закладом і навчально-виховним процесом зокрема.

Обоснована актуальность исследования феномена лидерства в управлении учебным заведением с целью повышения эффективности его деятельности. Обобщено определение понятия "лидерство" как отношения доминирования и подчинения в группе для достижения максимального эффекта деятельности сложно организованных систем и раскрыто значение термина "лидер". В ходе экспериментального исследования определены и охарактеризованы основные качества формального и неформального лидеров, соответствующий стиль руководства преподавателя, доминирующие стратегии поведения личности преподавателя, соотношение между стилями руководства и стратегиями поведения. Сделан вывод, что полученные в результате исследования данные могут иметь многоцелевое использование в психолого-педагогической практике и позволяют оптимизировать управление учебным заведением и учебно-воспитательным процессом в частности.

The article researches the phenomenon of leadership in an educational institution management. The author experimentally sets and describes basic qualities of a formal and informal leader as well as problems facing an administrator in the framework of learning activity, investigates styles of management and typical strategies of high-school teachers' behavior, discovers correlation between the style of management and dominant strategies of teacher's behavior as a personality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.41 + Ю954.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського