Волянська М. Лідерство в управлінні навчальним закладом: результати експерименту / М. Волянська, О. Сазонова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 5. - С. 191-200. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Обгрунтовано актуальність дослідження феномену лідерства в управлінні навчальним закладом з метою підвищення ефективності його діяльності. Узагальнено визначення поняття "лідерство" як стосунки домінування та підпорядкування у групі задля досягнення максимального ефекту діяльності складно організованих систем та розкрито значення терміна "лідер". У ході експериментального дослідження визначено й охарактеризовано основні якості формального та неформального лідерів, відповідний стиль керівництва викладача, домінуючі стратегії поведінки особистості викладача, співвідношення між стилями керівництва та стратегіями поведінки. Зроблено висновок, що отримані в результаті дослідження дані можуть мати багатоцільове використання у психолого-педагогічній практиці та дозволяють оптимізувати управління навчальним закладом і навчально-виховним процесом зокрема. Обоснована актуальность исследования феномена лидерства в управлении учебным заведением с целью повышения эффективности его деятельности. Обобщено определение понятия "лидерство" как отношения доминирования и подчинения в группе для достижения максимального эффекта деятельности сложно организованных систем и раскрыто значение термина "лидер". В ходе экспериментального исследования определены и охарактеризованы основные качества формального и неформального лидеров, соответствующий стиль руководства преподавателя, доминирующие стратегии поведения личности преподавателя, соотношение между стилями руководства и стратегиями поведения. Сделан вывод, что полученные в результате исследования данные могут иметь многоцелевое использование в психолого-педагогической практике и позволяют оптимизировать управление учебным заведением и учебно-воспитательным процессом в частности. The article researches the phenomenon of leadership in an educational institution management. The author experimentally sets and describes basic qualities of a formal and informal leader as well as problems facing an administrator in the framework of learning activity, investigates styles of management and typical strategies of high-school teachers' behavior, discovers correlation between the style of management and dominant strategies of teacher's behavior as a personality. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.41 + Ю954.05
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|