РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000408130<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бенера В. 
Організаційно-педагогічні передумови становлення теорії та практики самостійної роботи у вищій школі України (друга половина ХІХ - поч. ХХ ст.) / В. Бенера // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 4. - С. 185-198. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Актуалізовано вивчення досвіду у переломні періоди вітчизняної історії самостійної роботи студентів (СРС) як педагогічного явища. Простежено історіографічний аспект трансформації організаційно-педагогічних засад і розвиток провідних ідей у генезі становлення теорії та практики СРС у навчальному процесі в Російській імперії другої пол. ХІХ - поч. ХХ ст. Зазначено, що в 1850 - 1860-х рр. реформування освіти відбувалося за підтримки лібералів, активно обговорювалися шляхи реформування освіти, в основі нових підходів є ідея самодіяльності й активності учнів у навчанні. Відзначено негативний досвід впровадження з 1906 р. самостійної організації студентами своїх занять та визнання неспроможності вищої школи вирішити у повному обсязі завдання їх самостійної пізнавальної діяльності. Резюмовано, що в досліджуваний період наявна поступальна еволюція показників рівня структурних перетворень адміністративного, інституційного та навчально-виховного характеру.

Актуализировано изучение опыта в переломные периоды отечественной истории самостоятельной работы студентов (СРС) как педагогического явления. Прослежен историографический аспект трансформации организационно-педагогических основ и развитие основных идей в генезисе становления теории и практики СРС в учебном процессе в Российской империи второй пол. XIX - нач. ХХ в. Указано, что в 1950 - 1960-х гг. реформирование образования происходило при поддержке либералов, активно обсуждалось, в основе новых подходов лежала идея самодеятельности и активности учащихся в обучении. Отмечен негативный опыт внедрения с 1906 г. самостоятельной организации студентами своих занятий и признание несостоятельности высшей школы решить в полном объеме задачи их самостоятельной познавательной деятельности. Резюмировано, что в исследуемый период налицо поступательная эволюция показателей уровня структурных преобразований административного, институционального и учебно-воспитательного характера.

The article reveals the pedagogical and organizational pre-conditions for the development of theory and practice of students' independent work on the educational process of higher schools of Ukraine (2nd half of XIXth - beg. of XXth centuries).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 + Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського