Соколовська С. Формування самостійності та активності студентів у процесі самостійної роботи як основних складових професійного саморозвитку / С. Соколовська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 1/2. - С. 81-90. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Розкрито сутність самостійної роботи, доведено її необхідність у фаховій підготовці майбутніх учителів. Зазначено, що актуальним завданням для них є формування навичок самостійної роботи, основу яких складають структурні компоненти: мотив, мета, пізнавальні задачі, засоби виконання навчальних дій, види та форми контролю. Системно проаналізовано необхідність організації навчального процесу, спрямованого на самостійне здобуття студентами знань та оволодіння вміннями і навичками, формування здатності та потреби діяти самостійно. Визначено вплив самостійної роботи на процес проектування професійного саморозвитку майбутніми вчителями. Констатовано ефективність самостійної діяльності, яка сприяє виробленню навичок, необхідних для здійснення професійного саморозвитку, а також підсилює мотивацію та зацікавленість студентів здійснювати цей процес. Обгрунтовано доцільність удосконалення форм самостійної роботи студентів із метою навчити їх саморозвиватися не лише у процесі навчання, а й упродовж усього життя. Раскрыта сущность самостоятельной работы, доказана ее необходимость в профессиональной подготовке будущих учителей. Отмечено, что актуальной задачей для них является формирование навыков самостоятельной работы, основу которых составляют структурные компоненты: мотив, цель, познавательные задачи, способы выполнения учебных действий, виды и формы контроля. Системно проанализирована необходимость организации учебного процесса, направленного на самостоятельное получение знаний и овладение умениями и навыками будущими учителями, формирование у них способности и потребности действовать самостоятельно. Определено влияние самостоятельной работы на процесс проектирования профессионального саморазвития студентами. Констатирована эффективность самостоятельной деятельности, которая способствует выработке навыков, необходимых для осуществления профессионального саморазвития будущего учителя, а также усиливает мотивацию и заинтересованность студентов осуществлять этот процесс. Обоснована целесообразность совершенствования форм самостоятельной работы студентов с целью саморазвития не только в процессе обучения, но и в течение всей жизни. This paper presents the essential characteristics of processes of independent and self-educational work. The author researches capabilities of these processes in shaping the professional self-development of future teachers. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|