Козловський Ю. Використання математичних методів у моделюванні наукової діяльності вищого навчального закладу / Ю. Козловський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 3. - С. 15-23. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.З метою визначення доцільності математичного моделювання наукової діяльності досліджено особливості наукової діяльності ВНЗ та розглянуто розуміння значення поняття "метод математики". Сформульовано низку базових положень математичного моделювання наукової діяльності ВНЗ: вибір методів математичного моделювання на основі структурної диференціації уявлення про педагогіку, пошук логічної єдності з метою математизації окремих підгалузей наукознавства у їх педагогічному контексті, зв'язок математичного моделювання з науковим пізнанням, використання відповідних операційних механізмів, наповнення новим змістом поняття наукової діяльності внаслідок її математизації, застосування математичних методів для пошуків нових закономірностей, побудови і створення формалізованої мови педагогічної науки. Висвітлено особливості основних логічних етапів процесу математизації - предметного, операційного та інтерпретаційного. С целью определения целесообразности математического моделирования научной деятельности исследованы особенности научной деятельности вуза и рассмотрено понимание значения понятия "метод математики". Сформулирован ряд базовых положений математического моделирования научной деятельности ВУЗ: выбор методов математического моделирования на основе структурной дифференциации представления о педагогике, поиск логического единства с целью математизации отдельных подотраслей науковедения в их педагогическом контексте, связь математического моделирования с научным познанием, использование соответствующих операционных механизмов, наполнение новым содержанием понятия научной деятельности вследствие ее математизации, применение математических методов для поисков новых закономерностей, построения и создания формализованного языка педагогической науки. Освещены особенности основных логических этапов процесса математизации - предметного, операционного и интерпретационного. The article considers the expedience of a higher educational institution's scientific activity modeling and grounds its specific basic principles: the choice of a structural differentiation of a view on pedagogy; the search of a logical unity that helps to structuralize mathematically certain branches of sciences in their pedagogical context; the ties between mathematical modeling and scientific cognition; the usage of necessary operational mechanisms; filling the notion of a scientific activity withnew contents in the result of its mathematization; the usage of mathematical methods to search new logics, to build and create a formal language of a pedagogical science. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 е(4УКР) л3 в641.0
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|