Сурмяк Ю. Компетністний підхід у формуванні духовної і правової культури учнівської молоді / Ю. Сурмяк, Л. Кудрик // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 3. - С. 107-116. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.Обгрунтовано необхідність визнання духовних і правових компетентностей як окремого виду життєво важливих компетентностей. Наведено тлумачення понять "компетенція" і "компетентність", з'ясовано їх структуру і зміст. Детально розглянуто деякі з духовних компетентностей, особливості їх формування в сучасній системі освіти та їх роль у духовному самовихованні особистості. Встановлено, що показником правової культури особистості є її правова компетентність і правова активність як вища форма правомірної поведінки. На основі експертних опитувань виділено складові структури правової компетентності (критерії): правова освіченість (знаннєвий), правова спрямованість (емоційно-мотиваційний), правомірна поведінка (поведінковий). У табличному вигляді наведено визначення критеріїв та рівнів правової компетентності учня (низький, середній, достатній і високий). Окреслено основні напрями формування названих компетентностей учнів у процесі викладання соціогуманітарних дисциплін. Обоснована необходимость признания духовных и правовых компетенций как отдельного вида жизненно важных компетенций. Приведены толкования понятий "компетенция" и "компетентность", их структура и содержание. Рассмотрены некоторые из духовных компетенций, особенности их формирования в современной системе образования и их роль в духовном самовоспитании личности. Установлено, что показателем правовой культуры личности является ее правовая компетентность и правовая активность как высшая форма правомерного поведения. В результате опросов выделены составляющие структуры правовой компетентности (критерии): правовая образованность (знаниевый), правовая направленность (эмоционально-мотивационный), правомерное поведение (поведенческий). В таблице приведены определения критериев и уровней правовой компетентности ученика (низкий, средний, достаточный и высокий). Очерчены основные направления формирования названных компетентностей учащихся в процессе преподавания социогуманитарных дисциплин. The article analyzes notions of spiritual and juridical competences, and determines their contents. The authors ground the necessity of spiritual and juridical competences acknowledge as a separate type of vitally important competences of a modern personality, and their formation in the system of secondary and higher education. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.352.26
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|