РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000408433<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Дучимінська Т. 
Теоретичний аналіз досліджень психологічного феномена завченої безпорадності / Т. Дучимінська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 5. - С. 151-158. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проведено експериментальне дослідження, в якому доведено негативний вплив сформованої безпорадності в навчальній діяльності, яка зачіпає різноманітні сфери життєдіяльності: навчання, політику, спорт, професійну діяльність, стосунки в сім’ї тощо. Актуальність дослідження безпорадності полягає в тому, що вона має здатність маскуватися під інші психологічні стани (депресію, апатію); негативно впливає не лише на успішність навчальної діяльності, а й на особистісний розвиток, оскільки їй притаманний такий симптомокомплекс як редукція діяльнісного потенціалу, низька самокритичність, соціальна інфантильність, пасивність моральної сфери; а також знижує ймовірність соціальних та особистісних досягнень. Відмічено, що завчена безпорадність не є стійкою, а змінюється відповідно до вікових особливостей психічного розвитку людини. Підсумовано, що аналіз історії вивчення завченої безпорадності, причин її формування та проявів свідчить про необхідність діагностики цієї особистісної характеристики на початкових етапах розвитку з метою розробки програм корекції й профілактики тих негативних наслідків, які виявляються у поведінці, діяльності та взаємовідносинах особистості.

Проведено экспериментальное исследование, в котором доказано негативное влияние сложившейся беспомощности в учебной деятельности, которая затрагивает различные сферы жизнедеятельности: обучение, политику, спорт, профессиональную деятельность, отношения в семье и прочее.Актуальность исследования беспомощности состоит в том, что она обладает способностью маскироваться под другие психологические состояния (депрессию, апатию); негативно влияет на только на успешность учебной деятельности, но и на личностное развитие, поскольку ей присущ такой симптомокомплекс как редукция деятельностного потенциала, низкая самокритичность, социальная инфантильность, пассивность нравственной сферы; а также снижает вероятность социальных и личностных достижений. Отмечено, что заученная беспомощность не является устойчивой, а изменяется в соответствии с возрастными особенностями психического развития человека. Подытожено, что анализ истории изучения заученной беспомощности, причин его формирования и проявлений свидетельствует о необходимости диагностики этой личностной характеристики на начальных этапах развития с целью разработки программ коррекции и профилактики тех негативных последствий, которые проявляются в поведении, деятельности и взаимоотношениях личности.

An experimental study that demonstrated the negative impact of the prevailing helplessness in the educational activity, which affects different spheres of life: education, politics, sports, professional activities, family relationships, and more. The urgency of the study consists of helplessness in the fact that she has the ability to masquerade as other psychological states (depression, apathy), only a negative effect on the success of training activities, but also on personal development. It is proved that such a symptom of powerlessness inherent in the activity as a reduction of capacity, low self-criticism, social infantilism, the passivity of the moral sphere, and reduces the likelihood of social and personal achievements. It is noted that the learned helplessness is not stable, but varies according to the age characteristics of human mental development. Thus, the analysis of the history of studying memorized helplessness causes and manifestations of its formation demonstrates the need for diagnosis of personality characteristics in the initial stages of development in order to develop programs of prevention and correction of the negative consequences that are manifested in behavior, activities and relationships of the individual.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4 + Ю933-725.11 + Ю937.25-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського