РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000408706<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кузьменко О. М. 
Концепції пізнання та самопізнання в античній філософії / О. М. Кузьменко // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2012. - № 1/2. - С. 15-18. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто потребу людини із самого початку її існування пізнавати багатомірний навколишній світ. Вказано, що освіта забезпечувала відтворення суспільства через процеси трансляції культури та реалізації культурних норм. Відзначено, що перші спроби філософського осмислення ідеї освіти належать мислителям античності. Проаналізовано основні принципи концепції пізнання, серед яких: самоцінність пізнання і, відповідно, знань, орієнтації на пізнання універсальних категорій, віра в статичність ідеалів і незмінність реальності, пріоритетність раціонального пізнання світу. Визначено, що особливістю античної концепції самопізнання була орієнтація на раціональне пізнання універсального в людині.

Рассмотрена потребность человека с самого начала его существования познавать многомерный окружающий мир. Указано, что образование обеспечивало воспроизведение общества через процессы трансляции культуры и реализации культурных норм. Отмечено, что первые попытки философского осмысления идеи образования принадлежат мыслителям античности. Проанализированы основные принципы концепции познания, среди которых: самооценка познания и, соответственно, знаний, ориентации на познание универсальных категорий, вера в статичность идеалов и неизменность реальности, приоритетность рационального познания мира. Определено, что особенностью античной концепции самопознания была ориентация на рациональное познание универсального в человеке.

Сonsidered an insurmountable human need from the very beginning of its existence, to learn the multi-dimensional world around us. Indicated that education provided the reproduction of society through the processes of cultural translation and implementation of cultural norms. It is noted that the first attempts at philosophical understanding of the ideas of education are the thinkers of antiquity. Analyzed the basic principles of the concept of knowledge, among which the intrinsic value of knowledge and, consequently, knowledge, orientation to knowledge of universal categories, the belief in the immutability of static ideals and reality, the priority of rational cognition of the world. It was determined that the ancient concept of self-discovery feature was the orientation of the rational cognition of the universal in man.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)32 + Ю220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського