Мешко Г. М. Емоційне вигоряння педагога як показник стану його професійного здоров'я / Г. М. Мешко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр.. - 2008. - Вип. 41. - С. 121-125. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Зазначено, що робота педагога відноситься до розряду стресогенних, найбільш напружених в емоційному плані. Проаналізовано сутнісні аспекти емоційного вигоряння педагога, виявлено превентивні заходи і шляхи профілактики вигоряння, а також описано досвід роботи у цьому напрямку, зроблено аналіз останніх досліджень і публікацій. Синдром емоційного вигоряння розглянуто як процес поступового втрачання емоційної, пізнавальної та фізичної енергії, що виявляється в ознаках емоційного та інтелектуального виснаження, фізичної втоми, особистої відстороненості та зменшення почуття задоволення від виконаної роботи. Виділено психолого-педагогічні засоби, що сприяють збереженню і зміцненню професійного здоров'я психолога, запобігають виникненню емоційного вигоряння. Наголошено, що майбутнім вчителям не можна ототожнювати особисту і професійну самооцінку, неможливо входити у професію з установками надзвичайно високих стандартів, гіпервідповідальності. Підкреслено, що усунення ознак синдрому "емоційного вигоряння" залежить і від вироблення та удосконалення психологічного захисту педагога у процесі його професійного й особистісного росту. Указано на то, что работа педагога относится к разряду стрессогенных, наиболее напряженных в эмоциональном плане. Проанализированы существенные аспекты эмоционального выгорания педагога, обнаружены превентивные мероприятия и пути профилактики выгорания, а также описан опыт работы в этом направлении, сделан анализ последних исследований и публикаций. Синдром эмоционального выгорания рассмотрен как процесс постепенной потери эмоциональной, познавательной и физической энергии, который обнаруживается в признаках эмоционального и интеллектуального истощения, физической усталости, личной отстраненности и уменьшения чувства удовлетворенности от исполненной работы. Выделены психолого-педагогические средства, что способствуют сбережению и укреплению профессионального здоровья психолога, предотвращают появление эмоционального выгорания. Акцентировано внимание на том, что будущим учителям нельзя отождествлять личную и профессиональную самооценку, невозможно входить в профессию с установками необычно высоких стандартов, гиперответственности. Подчеркнуто, что устранение признаков синдрома "эмоционального выгорания" зависит и от выработки, и от усовершенствования психологической защиты педагога в процессе его профессионального и личностного роста. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.9 + Р124.426.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|