РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000408813<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Мешко Г. М. 
Емоційне вигоряння педагога як показник стану його професійного здоров'я / Г. М. Мешко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр.. - 2008. - Вип. 41. - С. 121-125. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Зазначено, що робота педагога відноситься до розряду стресогенних, найбільш напружених в емоційному плані. Проаналізовано сутнісні аспекти емоційного вигоряння педагога, виявлено превентивні заходи і шляхи профілактики вигоряння, а також описано досвід роботи у цьому напрямку, зроблено аналіз останніх досліджень і публікацій. Синдром емоційного вигоряння розглянуто як процес поступового втрачання емоційної, пізнавальної та фізичної енергії, що виявляється в ознаках емоційного та інтелектуального виснаження, фізичної втоми, особистої відстороненості та зменшення почуття задоволення від виконаної роботи. Виділено психолого-педагогічні засоби, що сприяють збереженню і зміцненню професійного здоров'я психолога, запобігають виникненню емоційного вигоряння. Наголошено, що майбутнім вчителям не можна ототожнювати особисту і професійну самооцінку, неможливо входити у професію з установками надзвичайно високих стандартів, гіпервідповідальності. Підкреслено, що усунення ознак синдрому "емоційного вигоряння" залежить і від вироблення та удосконалення психологічного захисту педагога у процесі його професійного й особистісного росту.

Указано на то, что работа педагога относится к разряду стрессогенных, наиболее напряженных в эмоциональном плане. Проанализированы существенные аспекты эмоционального выгорания педагога, обнаружены превентивные мероприятия и пути профилактики выгорания, а также описан опыт работы в этом направлении, сделан анализ последних исследований и публикаций. Синдром эмоционального выгорания рассмотрен как процесс постепенной потери эмоциональной, познавательной и физической энергии, который обнаруживается в признаках эмоционального и интеллектуального истощения, физической усталости, личной отстраненности и уменьшения чувства удовлетворенности от исполненной работы. Выделены психолого-педагогические средства, что способствуют сбережению и укреплению профессионального здоровья психолога, предотвращают появление эмоционального выгорания. Акцентировано внимание на том, что будущим учителям нельзя отождествлять личную и профессиональную самооценку, невозможно входить в профессию с установками необычно высоких стандартов, гиперответственности. Подчеркнуто, что устранение признаков синдрома "эмоционального выгорания" зависит и от выработки, и от усовершенствования психологической защиты педагога в процессе его профессионального и личностного роста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.9 + Р124.426.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського