Осьмак Л. П. Змістовно-хронологічні особливості життєвої перспективи старшокласників / Л. П. Осьмак // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр.. - 2008. - Вип. 41. - С. 133-135. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Розглянуто життєву перспективу як суб'єктно-значущий образ бажаного майбутнього, структурними компонентами якої є життєві цілі, плани та програми. Досліджено мотиваційні об'єкти життєвої перспективи старшокласників. Відстежено, що змістовні особливості ціннісного компоненту життєвої перспективи старшокласників виявляються у трансформації значущості сфер особистісної самореалізації, а саме: актуалізації прагнень самопрезентації у макросоціумі на тлі зменшення суб'єктивної цінності самовияву у підлітковій субкультурі. Визначено, що загалом, у старшокласників переважають оптимістичні оцінки власного майбутнього, хоча багатьом висловлюванням властиве негативне емоційне ставлення до перспективи самореалізації, песимістичність життєвих сподівань. Рассмотрена жизненная перспектива как субъектно-значимый образ желаемого будущего, структурными компонентами которой являются жизненные цели, планы и программы. Исследованы мотивационные объекты жизненной перспективы старшеклассников. Доказано, что содержательные особенности ценностного компонента жизненной перспективы старшеклассников проявляются в трансформации значимости сфер личностной самореализации, а именно: актуализации стремлений самопрезентации в макросоциуме на фоне уменьшения субъективной ценности самопроявления в подростковой субкультуре. Определено, что, в общем, у старшеклассников преобладают оптимистические оценки собственного будущего, хотя многим высказываниям свойственно негативное эмоциональное отношение к перспективе самореализации, пессимистичность жизненных ожиданий. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.4 + Ю983.402.3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|