Хомич І. С. Психологічна сутність уявлень дітей молодшого шкільного віку про відповідність власної поведінки нормам моралі / І. С. Хомич // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр.. - 2008. - Вип. 41. - С. 195-198. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.Досліджено питання інтерпретації дитячих уявлень з їх похідною - нормовідповідною поведінкою. Теоретично проаналізовано проблему нормовідповідності поведінки дітей молодшого шкільного віку. Розкрито взаємозв'язок моральних уявлень і моральної поведінки учнів. Визначено головний показник морального становлення, яким є готовність побачити моральну проблему у найрізноманітніших обставинах і здійснювати моральну поведінку незалежно від заданого правила. Встановлено, що для того, щоб моральні уявлення стали регулятором поведінки, провідним мотивом діяльності, необхідно включити їх в систему реальних життєвих відношень особистості. Експериментальні дослідження у сфері вікової психології підтверджують, що повноцінний моральний вибір можна зробити за наявності у свідомості дитини такого морального засобу, як моральна норма. Підкреслено, що перехід до моральної саморегуляції відбувається через формування смислових, емоційно навантажених утворень, які включають усвідомлення цінностей, інтересів інших і моральної поведінки. Раскрыта взаимосвязь нравственных представлений и нравственного поведения учащихся. Определен главный показатель нравственного отношения, которым является готовность увидеть нравственную проблему в разных обстоятельствах и осуществлять нравственное поведение независимо от заданного правила. Установлено, что для того, чтобы нравственные представления стали регулятором поведения, ведущим мотивом деятельности, необходимо включить их в систему реальных жизненных отношений личности. Экспериментальные исследования в сфере возрастной психологии подтверждают, что полноценный нравственный выбор можно сделать лишь при наличии в сознании ребенка такого нравственного качества, как нравственная норма. Подчеркнуто, что переход к нравственной саморегуляции происходит через формирование смысловых образований, которые включают осознание ценностей, интересов других и нравственного поведения. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю984.010.2-990,63
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|