Малафіїк І. В. Розвиток знання - провідна ідея сучасної дидактики / І. В. Малафіїк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр.. - 2008. - Вип. 40. - С. 29-39. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.Зазначено, що дидактика минулого, як і сучасна дидактика, зосередившись на розумінні знання як результату, зовсім випустила з уваги, що знання - це не лише результат, але й процес, і що знання як процес означають не менше, а, можливо, і більше, ніж знання як результат. Розглянуто категорію "знання" та її поділ. Проаналізовано деякі проблеми розвивального навчання. Визначено, що досягнутий рівень розумового розвитку школярів є результатом суперпозиції (накладання) двох процесів: дозрівання і навчання. Підкреслено, що навчання є основним процесом, який вивчає дидактика, він являє собою взаємопов'язану сукупність двох діяльностей: научування і учіння. Показано, що розвиток знання, рух пізнання від предметоцентризму до системоцентризму забезпечує змістове наповнення знань як процесу і як результату. Указывается на то, что дидактика прошлого, как и современная дидактика, сосредоточившись на понимании знания как результата, совсем выпустила из вида то, что знания - это не только результат, но это еще и процесс, и что знания как процесс значат не меньше, а, возможно, и больше, чем знания как результат. Проанализированы некоторые проблемы развивающего учения. Определено, что достижение определенного уровня умственного развития школьников является результатом суперпозиции (накладывания) двух процессов: созревания и учения. Подчеркнуто, что учение является основным процессом, который изучается дидактикой, он представляет собой взаимосвязанную совокупность двух видов деятельности: обучения и учения. Показано, что развитие знания, движение познания от предметоцентризма к системоцентризму обеспечивает смысловое наполнение знаний как процесса и как результата. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|