Свірщ К. О. Формування мовленнєвої готовності старших дошкільників до школи у контексті сучасного педагогічного мислення / К. О. Свірщ // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр.. - 2008. - Вип. 40. - С. 105-107. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Відзначено, що для повноцінного спілкування дитини необхідно, щоб вона вміла використовувати мовленнєві навички для самостійного вираження своїх думок, намірів, мрій, бажань; потрібен поступовий перехід до нового етапу становлення розгорнутого усного монологічного висловлювання, яке потребує від дитини володіння мовленнєвими вміннями. Наголошено на тому, що в Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні зазначається, що на кінець дошкільного віку дитина повинна володіти українською розмовною мовою монологічним мовленням, використовувати засоби інтонаційної виразності, правильно й чітко вимовляти всі звуки та правильно вживати всі граматичні категорії; кількісна та якісна характеристика словника повинні сягати вікової норми. Розроблено експериментальну методику формування монологічного мовлення творчого характеру старших дошкільників. Підсумовано, що мовленнєва підготовка дітей до школи передбачає достатню інтелектуальну, емоційно-вольову та мотиваційну готовність дитини дошкільного віку, а також достатню оперативну адаптацію дітей до умов шкільного навчання. Отмечено, что для полноценного общения ребенка необходимо, умение использовать речевые навыки для самостоятельного выражения своих мыслей, намерений, мечтаний, желаний; необходим постепенный переход к новому этапу становления развернутого устного монологического высказывания, требующего от ребенка владения речевыми умениями. Акцентировано на том, что в Базовом компоненте дошкольного образования в Украине указано, что к концу дошкольного возраста ребенок должен обладать украинским разговорным языком, монологической речью, использовать средства интонационной выразительности, правильно и четко произносить все звуки и правильно применять все грамматические категории; количественная и качественная характеристика словаря должны достигать возрастной нормы. Разработана экспериментальная методика формирования монологической речи творческого характера старших дошкольников. Подведен итог: речевая подготовка детей к школе предусматривает достаточную интеллектуальную, эмоционально-волевую и мотивационную готовность ребенка дошкольного возраста, а также достаточно оперативную адаптацию детей к условиям школьного обучения, к новым программным требованиям относительно усвоения норм и правил речи, процедуральных речевых способов действий, необходимых для овладения речевыми умениями. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.334 + Ч411.382.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|