РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409087<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Лях В. 
Інформаційне суспільство і пошуки нової освітньої парадигми / В. Лях // Філос. освіти. - 2009. - № 1/2. - С. 24-38. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто концептуальні положення доктрини інформаційного суспільства в контексті дослідження інформаційно-технологічної парадигми, конкретизуючи яку категоріями "інформаційне суспільство", "хакерівська культура", "культура Інтернету", спрогнозовано тенденцію розвитку цивілізації як схеми накачування та взаємодії аграрної, індустріальної та суперіндустріальної хвиль. Проаналізовано попередні концепції постіндустріалізму та специфічні риси інформаційного суспільства, серед яких: максимізація продуктивності, знання, інформація. Визначено її атрибути: орієнтація інформації на опрацювання власне інформації, всеохопність, мережева логіка, гнучкість, конвергенція конкретних технологій у єдину систему. Актуалізовано проблему підготовки фахівців нової формації, вирішення якої можливе через наявність освічених людей, відповідного фінансування та культури інновацій. Відзначено релятивістичний, дуалістичний характер футуристичної виробничої системи, яка поєднувала б креативних працівників, для яких самовираження, самовиявлення є соціально санкціонованим та на фоні якої індивідуальні інтенційні акти є необхідною передумовою існування інформаційного суспільства.

Рассмотрены концептуальные положения доктрины информационного общества в контексте исследования информационно-технологической парадигмы, конкретизируя которую с помощью категорий "информационное общество", "хакерская культура", "культура Интернета", спрогнозирована тенденция развития цивилизации как схемы накатывания и взаимодействия аграрной, индустриальной и супериндустриальной волн. Проанализированы предварительные концепции постиндустриализма и специфические черты информационного общества, среди которых: максимизация производительности, знания, информация. Определены ее атрибуты: ориентация информации на обработку собственно информации, всеохватность, сетевая логика, гибкость, конвергенция конкретных технологий в единую систему. Отмечен релятивистский, дуалистический характер футуристической производственной системы, которая могла бы объединить креативно мыслящих работников, на фоне которой индивидуальные интенциональные акты являются необходимой предпосылкой существования информационного общества.

The author eexamines the problem of a search of a new educational paradigm, basing on the ideas of theoreticians of information society (D. Bell, A. Toffler, M. Castells, P. Himanen). The information epoch society needs the persons of a innovative world outlook, which will be able to act creatively in the diversity conditions, under the constantly changeable situations. In order to develop an innovative worldview it is necessary to change not only the formal conditions (for example, development of the universities' system), but restructure the content of educational system. The constant changes and increasing variety require renovation of knowledge and the system of teaching. How to maintain a student motivation for a lifelong study? How to restructure an "invisible" side of teaching, or "hidden educational course"? The author uses such notions as "spirit of informationalism", "information and technological paradigm", "hackish culture", "hackish ethics", "ideology of freedom".


Індекс рубрикатора НБУВ: А6 + Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського