РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409104<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Зінченко В. 
Необіхевіорізм як соціально-філософська модель освіти, "технології поведінки" і суспільного управління / В. Зінченко // Філос. освіти. - 2007. - № 1. - С. 108-117. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано ідеї філософії освіти та виховання необіхевіоризму як світоглядної й теоретико-практичної моделі суспільного управління. Викладено основні концепції необіхевіоризму, що спрямовані на формування технократичного підходу до освіти та виховання, на розроблення методів модифікації поведінки з метою здійснення адаптації особистості до соціальної системи. Зазначено, що у технократичному мисленні відповідальність особистості ототожнюється із слухняністю, підкоренням, а освіта та виховання в контексті необіхевіоризму мають виконувати функцію передачі пануючих цінностей, які пристосовують особистість до ідеології і стандартів інститутів суспільства. Акцентовано увагу, що технократична орієнтація освіти та виховання іноді підмінює ціннісний підхід до вчинків і явищ вимогами адаптації особистості до існуючих політичних, ідеологічних і моральних норм, а це може призвести до формування "одновимірного" некритичного індивіда.

Проанализированы идеи философии образования и воспитания необихевиоризма как мировоззренческой и теоретико-практической модели общественного управления. Изложены основные концепции необихевиоризма, направленные на формирование технократического подхода к образованию и воспитанию, на разработку методов модификации поведения с целью осуществления адаптации личности к социальной системе. Указано, что в технократическом мышлении ответственность личности отождествляется с послушанием, подчинением, а образование и воспитание в контексте необихевиоризма должны выполнять функцию передачи господствующих ценностей, приспосабливающих личность к идеологии и стандартам институтов общества. Акцентировано на том, что технократическая ориентация образования и воспитания иногда подменяет ценностный подход к поступкам и явлениям требованиями адаптации личности к существующим политическим, идеологическим и моральным нормам, а это может привести к формированию "одномерного" некритичного индивида.

The neo-behavioral ideas of philosophy of education and upbringing are analyzed in the paper. Neo-behaviorism is considered as an outlook and theoretical and practical pattern of social management. Neo-behaviorism forms the technocratic approach to education and upbringing, methods of modification of behavior for realization of personality's adaptation to the social system. A technocratic thought identifies a personality's responsibility with conformity and submission. According to neo-behaviorism, education and upbringing carry the function of transmission the main values by means of which a personality adjusts to the ideology and standards of societal institutes. The author underlines that sometimes the technocratic conception of education and upbringing replaces the orientation on the valued approach to the acts and phenomena by the requirements of personality's adaptation to the existing political, ideological, and moral norms.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*148:Ч30 + Ч30 в2:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського