РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409113<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Шамрай В. 
Освітній проект модерну і суспільство сьогодення / В. Шамрай // Філос. освіти. - 2007. - № 1. - С. 28-39. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Зосереджено увагу на аналізі освітнього проекту модерну та його долі в сучасному суспільстві. Розкрито амбівалентність освітнього проекту модерну, який: позначає особливу освітню практику, що відповідає модерному суспільству; вказує на конституювання модерного суспільства, яке в основі своїй постало як освітній проект. Охарактеризовано унікальність новочасового Просвітництва, головним культурним результатом якого є самоврядна особистість та схематика "роблення себе" як спосіб життєдіяльності. Виокремлено три напрямки критики освітнього проекту модерну в другій половині ХХ ст. та показано їх теоретичну вразливість. Зазначено, що реконструкція освітнього проекту модерну та його критичного осягнення в контексті сьогодення дозволяє виявити не тільки ознаки його кризи, а й здатність (і тенденцію) до своєрідного оновлення.

Сосредоточено внимание на анализе образовательного проекта модерна и его судьбе в современном обществе. Раскрыта амбивалентность образовательного проекта модерна, который: обозначает особую образовательную практику, соответствующую современному обществу; указывает на конституирование современного общества, которое в основе своей предстало как образовательный проект. Охарактеризована уникальность нововременного Просвещения, главным культурным результатом которого является самоопределяющаяся личность и схематика "делания себя" как способ жизнедеятельности. Выделены три направления критики образовательного проекта модерна во второй половине ХХ в. и показана их теоретическая уязвимость. Указано, что реконструкция образовательного проекта модерна и его критического постижения в контексте настоящего позволяет выявить не только признаки его кризиса, но и способность (и тенденцию) к своеобразному обновлению.

The article is devoted to analysis of the educational project of modernity and its role in the contemporary society. The ambivalence of the educational project of modernity is expanded so that the latter: means a specific educational practice corresponding to the society of modernity; demonstrates constituting of the society of modernity in a form of educational project. It is these features that make the modern age of Enlightenment period unique. The principal cultural results thereof are self-governing person and a schema of "selfmaking " as a lifestyle. Three lines of critique of the educational project of modern in the latter half of the 20th century are singled out, and their theoretical weaknesses are shown. The main criteria to diagnosecrisis of the educational project of modernity are given ground.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4/8) + Ч311,0 + С5*674

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського