РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409119<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Предборська І. 
Революційна педагогіка П. Макларена: інформативно-аналітичний огляд / І. Предборська // Філос. освіти. - 2009. - № 1/2. - С. 237-251. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Проаналізовано філософсько-педагогічну концепцію американського професора П. Макларена. Показано філософсько-педагогічні витоки революційної педагогіки, її мету та специфіку. Виявлено онтологічний аспект революційної педагогіки, пов'язаний із взаємозалежними процесами сучасного капіталістичного суспільства, які формують його протиріччя; епістемологічний аспект, який полягає в з'ясуванні процесу пізнання та мислення для того, щоб зрозуміти невидимі інтенції владних відносин в освіті і суспільстві; антропологічний аспект - у інтелектуальній самореконструкції, самовизволенні від міфів; праксеологічний - у розумінні, що соціальная ідея - це усвідомлений акт індивіда, спрямований на зміну соціальних відносин і трансцендування за межі власного відчуження.

Проанализирована философско-педагогическая концепция американского профессора П. Макларена. Показаны философско-педагогические истоки революционной педагогики, ее цель и специфика. Представлены онтологический аспект революционной педагогики, связанный с взаимообусловленными процессами современного капиталистического общества, формирующими его противоречия; эпистемологический аспект, который заключается в выяснении процесса познания и мышления для того, чтобы понять невидимые интенции властных отношений в образовании и обществе; антропологический аспект - в интеллектуальной самореконструкции, самоосвобождении от мифов и тотализирующих дискурсов; праксеологический - в понимании, что социальная идея - это осознанный акт индивида, направленный на изменение социальных отношений и трансцендирование за пределы собственного отчуждения.

The paper deals with the philosophical and pedagogical roots and essence of a revolutionary pedagogy, a philosophical and pedagogical concept developed by American scholar P. McLaren. The ontological aspect of a revolutionary pedagogy has to do with the main contradictions of the modern capitalist society, which challenges to education. Its epistemological aspect deals with how to organize process of cognition in order to understand invisible intentions of the power relations in education and societywith the aim to abolish them. The anthropological and praxiological aspects of a revolutionary pedagogy are the question of a person's intellectual self-reconstruction, self-liberation from power discourses by education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7СПО)64-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського