РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409120<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Пролеєв С. 
Репресивність освіти: вимушена необхідність чи владні зазіхання соціуму? / С. Пролеєв // Філос. освіти. - 2007. - № 1. - С. 17-27. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

У контексті вивчення питання: чим є освіта - потребою життя, фундаментальною необхідністю людського самовизначення, чи вимогою соціуму до індивіда, - показано, що освіта як соціальний інститут містить у собі внутрішній конфлікт. Аргументовано, що дві протилежні інтенції освіти: передумова творчого розвитку особистості, "виготовлення" людей для даної соціальної системи, створення з них типових для даного суспільства соціальних персонажів, зумовлюють її імпліцитну репресивність. Здійснено аналіз засад репресивності сучасної української школи, серед яких особливу роль відіграє відсутність системного освітнього проекту та втрата школою свого базового призначення - відкривати покликання особистості. Обгрунтовано нагальну необхідність вироблення екологічної безпеки в організації освітнього процесу.

В контексте изучения вопроса: чем является образование - потребностью жизни, фундаментальной необходимостью человеческого самоопределения, или требованием социума к индивиду, - показано, что образование как социальный институт включает в себя внутренний конфликт. Аргументировано, что две противоположные интенции образования: предпосылка творческого развития личности, "изготовление" людей для данной социальной системы, создание из них типичных для данного общества социальных персонажей, обусловливают ее имплицитную репрессивность. Осуществлен анализ основ репрессивности современной украинской школы, среди которых особую роль играет отсутствие системного образовательного проекта и потеря школой своего базового назначения - открывать призвание личности. Обоснована настоятельная необходимость выработки экологической безопасности в организации образовательного процесса.

The article is dealing with the question whether education is a vital need, fundamental necessity of human self-determination, or it is simply a society's demands to an individual. It is shown, that education, as a social institute comprises the internal conflict. It is created by two opposite intentions of education: first, the education is the precondition of a creative development of the personality; second, the education "produces" the individuals for the given social system, constructs them as the typical representatives for particular society. Implicit repression of education is caused by that internal conflict of education. The repressive grounds of the contemporary Ukrainian school are analyzed. Among them, there are some main grounds such as absence of the system educational project and loss school's essential purpose, i. e. assisting a person in identifying his/her vocation. The necessity of the ecology of educational process is proved.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) + Ч421.351.6 + С5*674

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського