РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409130<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Павлова О. 
Трансформація освітніх стратегій в некласичній естетиці / О. Павлова // Філос. освіти. - 2007. - № 1. - С. 159-168. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проаналізовано естетичний вимір освітнього процесу, його основні завдання та специфіку трансформації у некласичну добу. Розглянуто розуміння природи людини, сформоване класичною філософією за доби Просвітництва, що грунтувалося на класичному раціоналізмі. За цього розум розглянуто не лише як головне знаряддя пізнання, але й як взірець для процесу виховання та навчання. Це призвело до викривлення розуміння здібностей людини, співвідношення яких не можна повністю раціоналізувати, і зумовило необхідність введення до інструментарію освітніх засобів продуктивних здатностей - естетичного почуття та художнього смаку (Ж.-Ж. Руссо, І. Кант) - вже за доби Просвітництва. Охарактеризовано позиції некласичної естетики, що розуміє освіту як процес включення людини в культуру та спричинює її трансформацію як соціального інституту формування людини та її здібностей. Підкреслено, що культура грунтується на естетичному принципі доцільності, а це свідчить про правомірність естетичної стратегії освіти.

Проанализировано эстетическое измерение образовательного процесса, его основные задачи и специфика трансформации в неклассический период. Рассмотрено понимание природы человека, сформированное классической философией в эпоху Просвещения и основанное на классическом рационализме. При этом разум рассмотрен не только как главное орудие познания, но и как образец для процесса воспитания и обучения. Это вызвало искажение понимания способностей человека, соотношение которых нельзя рационализировать, и обусловило введение в образовательный инструментарий продуктивных способностей - эстетического чувства и художественного вкуса (Ж.-Ж. Руссо, И. Кант) - уже в эпоху Просвещения. Охарактеризованы позиции неклассической эстетики, понимающей образование как процесс включения человека в культуру и вызывающей ее трансформацию как социального института формирования человека и его способностей. Подчеркнуто, что культура основывается на эстетическом принципе целесообразности, а это свидетельствует о правомерности эстетической стратегии образования.

Article is devoted to a problem of research of aesthetic dimension of education. At the period of domination of classical ideals of science, which has been generated by an age of the Enlightenment, the understanding of human nature has been substantiated by classical rationalism. The abstract understanding of the human productive forces' structure had led to a distortion of other human abilities. Aesthetic abilities allowed rethinking both structure of moral forces of a person and a principle of his/her development in education and training. The discovery of an antecedent principle of reasonability allows the understanding of education as a process of person's integration into a culture. It is not only rationalistic technology of whole complex of knowledge formation, but also reasonable activity of an all-around developed personality. The non-classical aesthetics completes process of educational strategies transformations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю8 в2:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського