РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409153<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бішоп Д. 
Американська перспектива щодо особистісно-орієнтованої освіти / Д. Бішоп // Філос. освіти. - 2010. - № 1/2. - С. 123-136. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто демократичні аспекти відносин в системі "учитель – учень". Зроблено компаративний аналіз визволяючої та "накопичувальної" концепцій освіти. Стверджено, що накопичувальна форма освіти продукує рабську залежність, несумісну з демократією. Наведено приклади уроків, що містять елементи визволяючої освіти, як однієї з форм викладання та підготовки молоді до вступу у дорослий світ з демократичними традиціями. Обгрунтовано наступні сім фундаментальних і засадничих положень: існування відкритого потоку ідей; віра в вирішення своїх проблем; критична рефлексія як засіб оцінки ідеї, проблеми; участь в громадському житті; піклування про гідність і права меншин; розуміння демократії як способу сумісного існування; вплив соціальних інститутів на сприяння та поширення демократичного способу життя. На прикладі трьох категорій (діти робітничого класу, середнього та професійної та фінансової еліт) проілюстровано відповідно до визначеної схеми та єрархії когнітивних сфер за Блумом та на основі навчального плану і педагогіки, що застосовується в цих школах (за Аньйон), рівні освіти.

Рассмотрены демократические аспекты отношений в системе "учитель - ученик". Сделан компаративный анализ освобождающей и "накопительной" концепций образования. Утверждается, что накопительная форма образования продуцирует рабскую зависимость, несовместимую с демократией. Приведены примеры уроков, содержащие элементы освобождающего образования, как одной из форм преподавания и подготовки молодежи к вступлению во взрослый мир с демократическими традициями. Обоснованы следующие семь фундаментальных и основополагающих положений: существование открытого потока идей, вера в решение своих проблем; критическая рефлексия как средство оценки идеи, проблемы, участия в общественной жизни; забота о достоинстве и правах меньшинств, понимание демократии как способа совместного существования, влияние социальных институтов на содействие и распространение демократического образа жизни. На примере трех категорий (дети рабочего и среднего классов, профессиональной и финансовой элит) проиллюстрировано в соответствии с определенной схемой иерархии когнитивных сфер (по Блуму) и на основе учебного плана и педагогики, применяемой в этих школах (по Аньйон), уровни образования.

This paper considers democratic aspects of classrooms and seven foundational elements of democratic life. Following the work of Paulo Freire, a banking concept of education is distinguished from a libratory education as an analytic means of thinking about what happens to pupils and students in schools. It is argued that the banking form of education is a type of slavery that is antithetical to educating for democracy. Examples of lessons that are more libratory in nature are provide as one means of teaching to ensure young people enter the adult world with democratic habits.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч421.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського