РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409161<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Хрипко С. 
Аксіологія освіти як таїна покликання і духовна сутність вартості буття / С. Хрипко // Філос. освіти. - 2010. - № 1/2. - С. 252-270. - укp.

Запропоновано авторську версію трактування та бачення актуальності аксіологічної проблематики в цілому. Здійснено рефлексію феномену освіти в багатоаспектному контекстуальному зрізі компаративного аналізу з посиленою фокусацією на ціннісному векторі проблемного осмислення. Зазначено, що цінності - своєрідний культурний "код"; національно-культурна специфіка ціннісної системи значною мірою обумовлює й особливості національної психології, в той же час трансформує класифікацію цінностей за критерієм об’єктивності. Спрогнозовано неминучість дослідницької акцентуації й актуалізації аксіологічної проблематики. Підкреслено, що освітньо-культурна еволюція - це завжди питання "зламу", "перелому", проблема змін в нормативному устрої суспільного життя, корекція пріоритетів життєвого шляху, варіант переакцентації в ціннісній площині буття, актуалізація проблеми "буття" чи "забуття". Аксіологічний освітньо-культурний парадокс полягає в тому, що ніколи ще не було епохи, яка б її сучасникам не здавалась перехідною і не екстраполювалась на ціннісній сумісності поколінь.

Предложена авторская версия трактовки и видения актуальности аксиологической проблематики в целом. Совершена рефлексия феномена образования в многоаспектном контекстуальном срезе компаративного анализа с усиленной фокусацией на ценностном векторе проблемного осмысления. Констатировано, что ценности - своеобразный культурный "код"; национально-культурная специфика ценностной системы в значительной мере обусловливает и особенности национальной психологии, в то же время трансформирует классификацию ценностей по критерию объективности. Спрогнозирована неизбежность исследовательской акцентуации и актуализации аксиологической проблематики. Подчеркнуто, что образовательно-культурная эволюция - это всегда вопрос "излома", "перелома", проблема изменений в нормативном устройстве общественной жизни, коррекция приоритетов жизненного пути, вариант переакцентации в ценностной плоскости бытия, актуализация проблемы "бытие" или "забвение". Аксиологический образовательно-культурный парадокс заключается в том, что никогда еще не было эпохи, которая его современникам не казалась бы переходной и не экстраполировалась на ценностной совместимости поколений.

The author’s version of the interpretation of axiology problems in general is offered in the article. Moreover the phenomenon of education in the polyaspect and polycontextual dimension of a comparative analysis with the emphasis on the valued of problematic consideration is presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:Ю + Ю217.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського