РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409164<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Радченко Н. 
Феномен діалогу в освітньому процесі / Н. Радченко // Філос. освіти. - 2010. - № 1/2. - С. 287-294. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто феномен діалогу та його роль в процесі навчання. Проаналізовано функціональні різновиди діалогу від античності до сучасних діалогічних концепцій, зокрема, діалог як засіб порозуміння, діалог як пошук істини, діалог як сходження до смислу, як засіб самовизначення. З'ясовано можливі способи його застосування в освітньому процесі. Виділено три способи сприйняття іншої людини: спостереження, споглядання, проникнення. Досліджено особливості сократичного діалогу,а саме майевтику - мистецтво запевнити співрозмовника, що він нічого не знає і орієнтувати його на самопізнання; персоніфікація "Я" (даймон Сократа). Виокремлено різновиди внутрішнього діалогу: діалог як спілкування людини з Богом, діалог культур, діалог як засіб самовизначення, самоідентифікації свого "Я". Особливу увагу звернено на дидактичний та пошуковий діалоги.

Рассмотрен феномен диалога и его роль в процессе обучения. Проанализированы функциональные разновидности диалога от античности до современных диалогических концепций, в частности диалог как средство взаимопонимания, диалог как поиск истины, диалог каквосхождение к смыслу, как средство самоопределения. Выяснены возможные способы его применения в образовательном процессе. Выделены три способа восприятия другого человека: наблюдение, созерцание, проникновение. Исследованы особенности сократического диалога, а именно майевтика - искусство заверить собеседника, что он ничего не знает и ориентировать его на самопознание; персонификация "Я" (даймон Сократа). Выделены разновидности внутреннего диалога: диалог как общение человека с Богом, диалог культур, диалог как средство самоопределения, самоидентификации своего "Я". Особое внимание обращено на дидактический и поисковый диалоги.

The article analyzes the phenomena of dialogue and its role in education process, the variety of dialogue meanings from antiquity till today. It’s stated that the most actual kinds of dialogue are the dialogue of cultures and the dialogue as the way of self-determination. The inner dialogue and dialogue as ascent to Sense are also important in education process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського