РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409166<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Мудрак В. 
Інформаціологічна модель професійно-педагогічної компетентності сучасної системи вищої освіти України / В. Мудрак // Філос. освіти. - 2010. - № 1/2. - С. 311-317. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто сучасні наукові загальнометодологічні підходи до розвитку вищої освіти в глобальному інформаційному просторі, які розгортаються в системі інформаціологічних характеристик, властивостей, ознак, тенденцій, що відображають стан, особливості й перспективи розвитку професійно-педагогічної компетентності. Розкрито їх зміст як системотвірних, організаційно-змістових в комплексі інформаціологічних відносин "індивідуальне - суспільне", "особистісне - колективне". Виділено принципи й методологічні засади мінімізації, компактизації, ущільнення соціальної інформації: принцип тотожності протилежностей у нескінченому, метод сходження від абстрактного до конкретного, метод порівняння, система діалогічного спілкування різних точок зору, метод плюралізму, принцип обернення методу. Перспективним напрямом, на думку автора, є прилучення до цієї системи та синергетичної методології, серед основних засад якої визначено наступні: характеристика нелінійності будь-якого процесу, дослідження атракторів.

Рассмотрены современные научные общеметодологические подходы к развитию высшего образования в глобальном информационном пространстве, которые разворачиваются в системе информациологических характеристик, свойств, признаков, тенденций, отражающих состояние, особенности и перспективы развития профессионально-педагогической компетентности. Раскрыто их содержание как системы образующих, организационно-содержательных в комплексе информациологических отношений "индивидуальное - общественное", "личностное - коллективное". Выделены принципы и методологические основы минимизации, компактизации, уплотнения социальной информации: принцип тождества противоположностей в бесконечном, метод восхождения от абстрактного к конкретному, метод сравнения, система диалогического общения разных точек зрения, метод плюрализма, принцип обращения метода. Перспективным направлением, по мнению автора, является приобщение к этой системе и синергетической методологии, среди основных принципов которой предложены следующие: характеристика нелинейности любого процесса, исследования аттракторов.

Modern scientific methodological approaches to the development of the higher education in a global informational space are realized in the system of informationological characteristics, qualities and specific peculiarities. These points reflect the state. Trends and perspectives of such education development. The perspectives are shown as those that create a system, as organizational and substantial combination of relations in an informationological system “individual – social” and “personal – collective”.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481в2:З97 + Ч481в2:Ю

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського