РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409220<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Саяпіна С. В. 
Динаміка змісту дошкільної освіти у вітчизняній педагогіці (20-ті роки ХХ ст.) / С. В. Саяпіна // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2011. - № 16 (2). - С. 13-17. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Репрезентовано історико-педагогічне дослідження проблеми розвитку змісту дошкільної освіти у вітчизняній педагогіці (1920-ті рр.). На основі узагальнення даних зроблено висновок про унікальність першої половини 1920-х рр. для дошкільної освіти, яка характеризувалася різноманіттям використовуваних педагогічних систем, їх «мирним співіснуванням». Одержані результати вивчення комплексу історико-педагогічних джерел засвідчили, що в розвитку теорії та практики дошкільної освіти 1920-х рр. досить чітко окреслилися дві тенденції: втілення в життя основних принципів вільного виховання і наповнення змісту освіти ідеологією марксизму. Представником вільного виховання була педагогіка М. Монтессорі, яка реалізувалася у створених дошкільних установах, так званих «ідеальних дитячих садках». Фундаментальні положення другої виділеної тенденції, суть якої зводилася до наповнення змісту освіти ідеологією марксизму, закладалися саме на початку 1920-х рр. Зроблено висновок, що період першої половини 1920-х рр. був часом педагогічного пошуку та прояву творчої ініціативи, при цьому зміст дошкільної освіти трактувався й реалізовувався по-різному. Використані документи (закони, постанови) засвідчили визнання дошкільної освіти державною справою; це не тільки декларувалось у постановах, публікаціях у періодичних виданнях, але й досягалось за допомогою методів державного контролю змісту дошкільної освіти.

Представлено историко-педагогическое исследование проблемы развития содержания дошкольного образования в отечественной педагогике (1920-е гг.). Изучение комплекса историко-педагогических источников показало, что в развитии теории и практики дошкольного образования 1920-х гг. достаточно четко обозначились две тенденции: воплощение в жизнь основных принципов свободного воспитания, наполнение содержания образования идеологией марксизма. Уникальность первой половины 1920-х гг. заключалась в «мирном сосуществовании» в дошкольном образовании разных по содержанию педагогических систем. Представителем свободного воспитания была педагогика М. Монтессори. Со временем теоретики и практики, руководители народного образования сделали вывод о несовместимости этой педагогики с основными принципами новой комунистической педагогики. Использованые материалы (документы, постановления) засвидетельствовали признание дошкольного образования государственным делом; это не просто декларировалось, но приобретало форму государственного контроля, реализация которого осуществлялась через содержание дошкольного образования.

Presented by the historical and pedagogical study on the development of the content of preschool education in national pedagogy (20 years of the twentieth century). The study of complex historical and educational sources revealed that the development of theory and practice of pre-school education of the 1920s quite clearly recorded two trends: the realization of the basic principles of free education content curriculum ideology of Marxism. The uniqueness of the first half of 1920-ies years was to "peaceful coexistence" in the pre-school education for the content of different educational systems. Representative of free education was M. Montessori pedagogy. Over time, theoreticians and practitioners, heads of public education have concluded that the incompatibility with the basic principles of pedagogy komunisticheskoy new pedagogy. The use of materials documents, decisions have witnessed the recognition of early childhood education a state matter, not just declared, but it took on the form of state control, the implementation is carried out through the content of preschool education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського