РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409229<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Завірюха В. В. 
Дослідження особливостей професійного самопізнання у студентів економічного ВНЗ / В. В. Завірюха // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2011. - № 16 (2). - С. 61-67. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито сутність професійного самопізнання. З’ясовано, що це сукупність і послідовність виявлення, фіксації, аналізу, оцінки та прийняття (неприйняття) тих, чи інших елементів свого навчально-професійного Я-образу. Запропоновано методику оцінювання здатності до професійного самопізнання у студентів економічного ВНЗ, проаналізовано рівень сформованості цієї здатності. За результатами експертного аналізу встановлено, що професійне самопізнання складає процес пізнання студентом самого себе як майбутнього фахівця та суб’єкта професійного самозростання, своїх потенцій до професійного самозростання й актуалізованих властивостей, а також мети, мотивів, способів, механізмів і результатів професійного самозростання. Відзначено, що професійне самопізнання здійснюється за допомогою внутрішніх прийомів самоспостереження, самосприйняття, самоаналізу, самомоделювання. У ході експерименту обгрунтовано, що у студента формуються знання про навчально-професійний Я-образ. Як основні механізми професійного самопізнання, як і самопізнання взагалі, постають ідентифікація і рефлексія та їх взаємодія. Ідентифікація дозволяє ототожнити свій навчально-професійний Я-образ або його складові з деяким ідеалом, з іншою особистістю, товаришем, з собою або різними аспектами свого Я. Рефлексія, навпаки, дозволяє відсторонитися від предмета аналізу (навчально-професійного Я-образу, його складових).

Исследованно содержание и особенности профессионального самопознания у студентов экономического ВУЗ. Выяснено, что это сукупность и последовательность выявления фиксации, анализа, оценки и принятия тех или других элементов своего учебно-профессионального Я- образа. Предложена методика оценки уровня способности к профессиональному самопознанию, проанализирован уровень ее сформированности у студентов экономического ВУЗ. По результатам экспертного анализа установлено, что профессиональное самопознание состоит из процесса познания студентом самого себя как будущего специалиста и субъекта профессионального самовозростания, своих потенций в профессиональном самовозростании и актуализированых качеств, целей, мотивов, способов, механизмов и результатов професионального самовозростания. Отмечено, что професиональное самопознание осуществляется с помощью внутренних приемов самонаблюдения, самовосприятия, самоанализа, самомоделирования. В ходе эксперимента обосновано, что у студента формируются знания об учебно-професиональном Я-образе. В качестве основных механизмов профессионального самопознания выделяют идентификацию и рефлексию, их взаємодействие. Идентификация позволяет отождествить свой учебно-профессиональный Я-образ или его особенности с некоторым идеалом, с другой личностью, другом, с собой или разными аспектами своего Я. Рефлексия, наоборот, позволяет отстраниться от предмета анализа, учебно-профессионального Я-образа или его частей.

The content and features of professional self-knowledge among students of economic universities. It was found that this sukupnost and sequence identification of fixation, analysis, evaluation and adoption of these or other elements of his teaching andprofessional self-image. The method of assessing the level of capacity for professional self-knowledge, analyzed its level of formation of the students' economic institution. The results of the peer review found that professional self-learning process consists of the student himself as the future of the specialist and the subject of professional samovozrostaniya, their potency in a professional and samovozrostanii aktualizirovanyh qualities, goals, motivations, methods, tools and results samovozrostaniya professionally. It is noted that self-performed professionally with internal methods of self-observation, self-perception, introspection, samomodelirovaniya. The experiment proved, that the student generated knowledge about teaching and I-proffesional manner. As the basic mechanisms of professional self-identification and reflection emit, their vzaєmodeystvie. The identification ototozhniti your educational and professional self-image and its features with some ideal, with another person, friend, or with a different aspect of J. Reflection, by contrast, allows you to step back from the object of analysis, training and professional self-image or its parts .


Індекс рубрикатора НБУВ: У. р3(4УКР) + Ю941.199:У

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського