РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409237<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Біницька К. М. 
Порівняльний аналіз системи вищої педагогічної освіти в Україні та республіці Польща у контексті Болонської угоди / К. М. Біницька // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2012. - № 17. - С. 14-18. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто систему вищої педагогічної освіти України та Республіки Польща за умов приєднання країн до єдиного європейського освітнього простору. Проаналізовано проблеми педагогічної освіти, зумовлені вступом України та Республіки Польща до Болонського освітнього простору. Визначено особливості розвитку та реформування вищої педагогічної освіти в цих країнах. З’ясовано, що система вищої педагогічної освіти Республіки Польща за останнє десятиліття пройшла складний шлях реформації, який доцільно взяти за зразок у ході реформування вищих педагогічних навчальних закладів України. Досліджено основні засади розвитку системи вищої педагогічної освіти в Республіці Польща, які грунтуються на системі законодавчих актів і нормативних положень, що дозволило стверджувати: основним правовим актом, який регулював діяльність вищих педагогічних шкіл у Республіці Польща був Закон про вище шкільництво, Карта вчителя, яка регулює позицію професійного рівня вчителів. Встановлено, що підготовка педагогічних кадрів у Республіці Польща відбувається в університетах, академіях, вищих педагогічних школах, педагогічних коледжах. Керівництво ВНЗ здійснюється Міністерством народної освіти Республіки Польща, з яким співпрацює Центральна рада з вищої освіти, що складається з обраних представників ВНЗ і наукової громадськості. Зроблено висновок, що сучасна система управління сферою освіти розвивається як державно-громадська, враховуючи регіональні особливості, тенденції до зростання автономії навчальних закладів, конкурентноспроможності освітніх послуг.

Рассмотрена система высшего педагогического образования Украины и Республики Польша в условиях присоединения стран к единому европейскому образовательному пространству. Проанализированы проблемы педагогического образования, обусловленные вступлением Украины и Республики Польша в Болонское образовательное пространство. Определены особенности развития и реформирования высшего педагогического образования в этих странах. Константировано, что система высшего педагогического образования республики Польша за последнее десятилетие прошла сложный путь реформации, который можна взять за образец при реформировании высших педагогических учебных заведений Украины. Основные принципы развития системы высшего педагогического образования в республике Польша базируются на системе законодательных актов и нормативных положений: Закон о высшей школе, Карта учителя, которая регулирет позицию профессионального уровня учителей. Показано, что подготовка педагогических кадров в Республике Польша происходит в университетах, академиях, высших педагогических школах, педагогических коледжах. Оговорено, что руководство ВУЗ осуществляют Министерство народного образования Республики Польша и Центральный совет высшего образования, который состоит из избранных представителей ВУЗ и научной элиты. Сделан вывод, что современная система управления сферой образования развивается в Польше как государственно-общественная с учетом региональных особенностей, тенденций к возростанию автономии учебных заведений.

The article studies the systems of higher pedagogical education of Ukraine and the Republic of Poland under the conditions of joining the countries to the unified European educational space. The article analyzes the problems of pedagogical education, coursed by the entry of Ukraine and the Republic of Polandinto Bologna educational space. Consider the system of higher pedagogical education in Ukraine and the Republic of Poland in terms of accession countries to the common European educational space. The problems of teacher education, due to the entry of Ukraine and the Republic of Poland in the Bologna educational space. Meaning especially the development and reform of higher pedagogical education in these countries. Konstantiruetsya fact that the system of higher pedagogical education of the Republic of Poland for the past decade was a difficult way of the Reformation, which can be taken as a model for the reform of higher educational institutions of Ukraine.The basic principles for the development of higher pedagogical education in the Republic of Poland is based on a system of laws and regulations: Law on Higher Education, Map teachers who reguliret position professional level of teachers. We prove that the training of teachers in the Republic of Poland is the universities, academies, schools, higher teacher, teaching college. Stated that the management of higher education carried out by Ministry of Education of the Republic of Poland and the Central Rada of higher education, which consists ofchosen representatives of higher education and scientific elite. It is concluded that the current system of management education sector is developing in Poland as a public-public, regardless of the regional characteristics, tendencies to desc institutional autonomy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)7 + Ч489.514(4ПОЛ)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського