РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409250<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Маруненко І. М. 
Проблема дослідження інтелекту / І. М. Маруненко // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2012. - № 17. - С. 75-79. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано дослідження (психічні, психофізіологічні, психогенетичні) різних аспектів інтелекту та здібностей. Висвітлено питання детермінованості інтелекту. Доведено, що практичний інтелект, по-перше, базується переважно на інтуїції, а не на логіці, по-друге, не залежить від результатів навчання в школі або ВНЗ, по-третє, може бути більш ефективним для досягнення життєвого успіху, ніж «академічний» інтелект. Встановлено, що найбільш ефективними вимірювальними інструментами є стандартизовані тести інтелекту. Створено також структурні моделі інтелектуальних здібностей, які можна діагностувати за допомогою тестів інтелекту з подальшою обробкою одержаних даних методами кореляційного та факторного аналізу («факторні моделі інтелекту»). Встановлено три обов’язкові фактори: вербальний, математичний і просторовий, які у сукупності репрезентують предметний інтелект. Зроблено висновок, що умовно всі роботи у сфері психології інтелекту можна поділити на три групи: психогенетика інтелекту, загальна психологія інтелекту, диференційна психологія інтелекту та психометрика. Зроблено висоновок, що сучасні дослідження інтелекту базуються на детермінанті, яка успадковується за двома програмами — біологічною (генотип) і соціальною (середовище), взаємовідносини між якими є складними та неоднозначними.

Представлены исследования (психические, психофизиологические, психогенетические) различных аспектов интеллекта и способностей. Освещен вопрос детерминованости интелекта. Доказано, что практический интеллект базируется во-первых на интуици, а не на логике, во-вторых не зависит от результатов обучения в школе или ВУЗ и может быть более эфективным для достидения жизненного успеха нежели „академический” интеллект. Установлено, что наиболее эффективными измерительными инструментами являются стандартизованые тесты интеллекта. Созданы модели интеллектуальных способностей, которые можно диагностировать с помощью тестов интеллекта с дальнейшей обработкой полученных результатов методами кореляционного и факторного анализа «факторные модели интеллекта». Выяснены три обязательных факторы: вербальный, математический и пространственный, которые в общности репрезентуют предметный интеллект. Сделан вывод, что все работы в области психологии интеллекта можно разделить на три группы: психогенетика интеллекта, общая психология интеллекта, диференцированная психология интеллекта и психометрика. Констатировано, что современные исследования интеллекта базируются на детерминанте, которая унаследуется по двум программам – биологической (генотип) и социальной (среда), взаимоотношения между которыми сложные и неоднозначные.

The article presents (psychological, physiological, psychogenetic) research of different aspects of intelligence and ability. The study of (mental, physiological, psychogenetically) different aspects of intelligence and ability.The questions determinovanosti intelligence. Notified that the practical intellect is based firstly on intuition rather than logic, and secondly does not depend on the results of school or institution of higher education and can be more Effectiveness dostideniya for success inlife than "academic" intelligence. Established that the more efficiently measuring instruments have standartizovanye intelligence tests. The models of intellectual abilities, which can be diagnosed by means of intelligence tests with further processing of the results for the correlation methods and factor analysis "factor model of intelligence." Clarified three essential factors: verbal, mathematical and spatial, which are subject of community representativeness intelligence. It was concluded that all the work in the field of psychology of intelligence can be divided into three groups: psychogenetics intelligence, general psychology of intelligence, psychology diferentsirovannaya intelligence and psychometrics. It is concluded that current studies are based on the determinants of intelligence, who will inherit a two Software - biological (genotype) and social (Wednesday), the relationship between them is complex and ambiguous.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського