Снігур Л. А. Асертивність наставника як фактор успішності педагогічного процесу / Л. А. Снігур, О. А. Хижняк // Наука і освіта. - 2010. - № 2. - С. 133-135. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Досліджено взаємодію наставників і студентів у педагогічному процесі військового інституту, розвиток здатності людини відстоювати свої інтереси та добиватися цілей, не зневажаючи інтересів інших людей. Наведено асертивні стратегії поведінки, що передбачають 9 моделей поведінки у складних ситуаціях взаємодії: асертивні дії, вступ у соціальний контакт, пошук соціальної підтримки, обережні дії, імпульсивні дії, уникання, маніпулятивні дії, асоціальні й агресивні дії. За результатами кластерного аналізу виокремлено кластери, що представляють групи наставників залежно від стратегій поведінки, встановлено залежність стратегій поведінки у зв'язку зі стажем діяльності, віком, статі наставників, типу закладу. Виділено складові синдрому "вигорання": знижений емоційний фон, деформація стосунків з іншими людьми, підвищення залежності від інших або підвищення негативізму, цинічність у відносинах, тенденція до негативного оцінювання себе, професійних досягнень і успіхів, як прояв внутрішніх факторів і зовнішніх: особливості відомства, організації, змісту професійних обов'язків в їх узгодженості з правами, недостатнє матеріально-економічне стимулювання праці, морально-психологічна атмосфера у колективі, значимість мети. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 + Ю952.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|