РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413248<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Скворцова С. О. 
Види професійної компетентності вчителя / С. О. Скворцова // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 153-157. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано й узагальнено існуючі класифікації професійних компетентностей учителя. Встановлено, що класифікація видів професійної компетентності педагога здійснюється за видами професійної діяльності, за сферами професійного впливу, за галузями професійного знання, а також за здібностями. Зазначено, що в існуючих класифікаціях найбільш усталено фігурують наступні компетентності: соціальна компетентність у сфері співпраці в групі, спеціальна або предметна компетентність у сфері професійної діяльності; комунікативна в галузі професійного спілкування й індивідуально-особистісна. Здійснено зіставлення класифікацій компетентностей учителя Н. Кузьміної, А. Маркової, О. Лебедєвої, С. Сітарова, С. Бурдинської. Акцентовано, що у роботах українських і російських науковців вживається трикомпонентна структура: ключові, базові та спеціальні компетентності. Зосереджено увагу на структурі базових компетентностей вчителя у О. Онопрієнко, яка складається з професійно-діяльнісного, комунікативного й особистісного компонентів. Констатовано, що ключові, базові та спеціальні компетентності є в усіх компонентах структури фахової компетентності вчителя: професійно-діяльнісному, комунікативному й особистісному. Запропоновано варіант видів професійних компетентностей педагога з визначенням ключових, базових і спеціальних компетентностей.

Проанализированы и обобщены существующие классификации профессиональных компетентностей учителя. Установлено, что классификация видов профессиональной компетентности педагога осуществляется по видам профессиональной деятельности, сферам профессионального воздействия, отраслям профессионального знания, способностям. Отмечено, что в существующих классификациях наиболее устойчиво фигурируют следующие компетенции: социальная компетентность в сфере сотрудничества в группе, специальная или предметная компетентность в сфере профессиональной деятельности; коммуникативная в области профессионального общения и индивидуально-личностная. Осуществлено сопоставление классификаций компетентностей учителя Н. Кузьминой, А. Марковой, А. Лебедевой, С. Ситарова, С. Бурдинской. Указано, что в работах украинских и российских ученых употребляется трехкомпонентная структура: ключевые, базовые и специальные компетентности. Сосредоточено внимание на структуре базовых компетентностей учителя А. Оноприенко, состоящих из профессионально-деятельностного, коммуникативного и личностного компонентов. Констатировано, что ключевые, базовые и специальные компетентности проявляются во всех компонентах структуры профессиональной компетентности учителя: профессионально-деятельностном, коммуникативном и личностном. Предложен вариант видов профессиональных компетентностей педагога с определением ключевых, базовых и специальных компетентностей.

Are analyzed and summarized the existing classification of professional competence of the teacher. Established that the classification of professional competence of teachers is carried out by type of professional activity, by area of occupational exposure by sector of professional knowledge, according to his abilities. Noted that the existing classifications, the most stable figure the following competencies: social competence in the field of cooperation in a group or special subject-matter competence in the field of professional activity; communicative in professional communication and individual personality. A collation of the classifications of competencies teachers N. Kuzmina, A. Markova, A. Lebedeva, S. Sitarova, S. Burdinskiy. Pointed out thatin the works of Ukrainian and Russian scientists used three-component structure: key, basic and special competence. Concentrated on the structure of the basic competence of the teacher A. Onoprienko, consisting of professional and of the activity, communication and personal components. Stated that the key, basic and special expertise are evident in all components of the structure of the professional competence of teachers: professional and Activity, communicative and personal. The author's version of professional competence of teachers with the definition of key, basic and special competencies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського