Трошкіна І. А. Вплив емоційного вигоряння на розвиток особистості викладача / І. А. Трошкіна // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 117-121. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Розглянуто проблему емоційного вигоряння як стресу, що впливає на розвиток особистості викладача. Експериментально досліджено рівень емоційного вигоряння в працівників освіти. Наведено таблицю і діаграми, де висвітлено рівень розвитку та рівні прояву компонентів емоційного вигоряння. Розвиток стресу можна визначити як тріаду понять: стресор - нагромадження - реакція та виділити трикомпонентну структуру: "напруження" - "резистенція" - "виснаження". Проаналізовано й охарактеризовано показники за даними компонентами. Охарактеризовано складові емоційного вигоряння викладачів, які показують, що домінуючим компонентом є складова "резистенція", найбільш яскраво виявлені компоненти емоційного вигоряння: "редукція професійних обов'язків" та високий рівень компонента "неадекватного вибіркового емоційного реагування". Отже, констатовано, що вигоряння - це емоційне виснаження на фоні стресу, викликаного міжособистісним спілкуванням і механізм психологічного захисту, що допомагає регулювати та захищати психіку. Рассмотрена проблема эмоционального выгорания как стресса, который влияет на развитие личности преподавателя. Экспериментально исследован уровень эмоционального выгорания у работников образования. Помещены таблица и диаграммы, где представлены уровни развития и проявления компонентов эмоционального выгорания. Развитие стресса можно определить как триаду понятий: стрессор - накопление - реакция и выделить трехкомпонентную структуру: "напряжение" - "резистенция" - "истощение". Проанализированы показатели по вышеуказанным компонентам. Охарактеризованы составляющие эмоционального выгорания преподавателей, которые показывают, что доминирующим компонентом является составляющая "резистенция", наиболее ярко обнаружены компоненты эмоционального выгорания: "редукция профессиональных обязанностей" и высокий уровень компонента "неадекватного избирательного эмоционального реагирования". Констатировано, что выгорание - это эмоциональное истощение на фоне стресса, вызванного межличностным общением и механизм психологической защиты, что помогает регулировать и защищать психику. The article considers emotional burnout to be a stress that influences personal development of teachers; determines the level of their emotional burnout; characterizes components of teachersТ emotional burnout. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.9
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|