Міхова А. Г. Емоції і прояви емоцій: історичний екскурс (Стресові та стресоподібні стани) / А. Г. Міхова // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 95-98. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Розглянуто класифікації емоцій та почуттів у філософії, починаючи від античної до класичної західноєвропейської філософської думки, генезис сутності категорії "емоції", які в античній філософії не виділялись в окрему галузь, а об'єднувались з пізнавальними процесами, заснування емпіричного методу, сутність якого полягає в пізнанні світу за допомогою почуттів, які збагачуються розумом, спроби впорядкування емпіричного матеріалу про прояви емоцій та переведення їх на мову дефініцій. Висвітлено теоретичні аспекти дослідження у вітчизняній і зарубіжній психології особливостей вивчення емоційної сфери особистості, детермінованих змістом людських почуттів, їх спрямованістю на об'єкти і яке відношення до них людини вони виражають, зв'язок мислення, інтелекту й емоційних процесів, позитивну та негативну спрямованість емоцій, їх вплив на особистість. Акцентовано увагу на розгляді таких емоційних станів особистості як настрій; види емоцій: афекти, пристрасть; психологічний стан людей за умов стресу, його види, фази перебігу. В управлінні становлення особистості важливим фактором є виховання емоційності людини та формування її почуттів. Обгрунтовано зв'язок процесу виховання емоційної культури особистості з вихованням самої особистості. Зазначено, що морально, естетично вихованою людиною є той, у кого знання норм і правил поведінки поєднуються з почуттями. Встановлено, що в систематизованому знанні емоційної сфери мають потребу ряд галузей соціальної практики, а особливо найважливіша з них - галузь виховання. Рассмотрены классификации эмоций и чувств в философии, начиная от античной и завершая классической западноевропейской философской мыслью. Представлен генезис сущности категории "эмоции", которые в античной философии не выделялись в отдельную отрасль, а объединялись с познавательными процессами. Рассмотрены эмпирический метод, сущность которого заключается в познании мира посредством чувств, обогащенных разумом, попытки упорядочения эмпирического материала о проявлениях эмоций и перевод их на язык дефиниций. Освещены теоретические аспекты исследования в отечественной и зарубежной психологии особенностей изучения эмоциональной сферы личности, детерминированной содержанием человеческих чувств, их направленностью на объекты и какое отношение к ним человека они выражают, связь мышления, интеллекта и эмоциональных процессов, положительную и отрицательную направленность эмоций, их влияние на личность. Акцентировано внимание на рассмотрении таких эмоциональных состояний личности как настроение, виды эмоций: аффекты, страсти; психологическое состояние людей в условиях стресса, его виды, фазы протекания. В управлении становлением личности важным фактором является воспитание эмоциональности человека и формирования его чувств. Обоснована связь процесса воспитания эмоциональной культуры личности с воспитанием самой личности. Резюмировано, что морально, эстетически воспитанным человеком является тот, у кого знания норм и правил поведения сочетаются с чувствами. Установлено, что в систематизированном знании эмоциональной сферы нуждается ряд отраслей социальной практики, особенно важная из них - отрасль воспитания. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21 + Ю984.010.2-990.63
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|