РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413459<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бондарчук О. І. 
Креативність і когнітивне забезпечення особистісного розвитку керівників освітніх організацій / О. І. Бондарчук // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 4-7. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

У контексті кількісних, якісних і структурних перетворень особистості керівника освітньої організації як суб'єкта управлінської діяльності розглянуто особистісний розвиток керівника в професійній діяльності. У 482-х керівників ЗНЗ, які проходили підвищення кваліфікації в Університеті менеджменту освіти АПН України, досліджено особливості когнітивного забезпечення взаємодії керівників закладів освіти з довкіллям як основи їх особистісного розвитку у зв'язку з їх креативністю. За допомогою опитувальника Е. Шострома, методики визначення когнітивної складності в міжособистісних стосунках А. С. Шмельова визначено когнітивну основу взаємодії керівників освітніх організацій з довкіллям. Виокремлено показники когнітивного забезпечення особистісного розвитку керівників закладів освіти: здатність до розширення і диференціації часової перспективи; сприйняття життєвого простору як такого, що забезпечує свободу пересування; здатність до пізнання дійсності в усіх її складних взаємозв'язках; суб'єкт-суб'єктна орієнтація у взаємодії з довкіллям. Констатовано наявність значних резервів в організації взаємодії управлінців-освітян з довкіллям, особливо щодо компетентності у часі, сприйняття життєвого простору як такого, що забезпечує свободу пересування, здатності до пізнання дійсності. Встановлено статистично значущий зв'язок між рівнем когнітивного забезпечення особистісного розвитку керівників освітніх організацій та їх креативним потенціалом.

В контексте количественных, качественных и структурных преобразований личности руководителя образовательной организации как субъекта управленческой деятельности рассмотрено личностное развитие руководителя в профессиональной деятельности. С помощью опросника Э. Шострома, методики определения когнитивности межличностных отношений А. С. Шмелева у 482-х руководителей общеобразовательных учебных заведений, проходивших повышение квалификации в Университете менеджмента образования АПН Украины, исследованы особенности когнитивности их взаимодействия с окружающей средой как основа их личностного развития. Выделены показатели когнитивного обеспечения личностного развития руководителей учреждений образования: способность к расширению и дифференциации временной перспективы; восприятия жизненного пространства как такового, что обеспечивает свободу передвижения; способность к познанию действительности во всех ее сложных взаимосвязях; субъект-субъектная ориентация во взаимодействиях с окружающей средой. Констатировано наличие значительных резервов в организации взаимодействия управленцев-педагогов с окружающей средой, особенно относительно временной компетентности, восприятия жизненного пространства как такового, что обеспечивает свободу передвижения, способности к познанию действительности. Установлена статистически значимая связь между уровнем когнитивного обеспечения личностного развития руководителей образовательных организаций и их креативным потенциалом.

In the context of quantitative, qualitative and structural change of personality leader educational organization as a subject of management considered personal development leader in professional activities. In 482 educational leaders held training at the University of Management Education Sciences of Ukraine, to investigate the features of the cognitive synergy heads of educational institutions with the environment as the basis of their personal development in relation to their creativity.аWith the help of a questionnaire E. Shostroma, methods for determining the cognitive difficulties in interpersonal relations A. Shmelev defined cognitive basis of interaction heads of educational institutions with the environment. Distinguished cognitive performance of personal development managers of educational institutions: the ability to expand and differentiate temporal perspective, the perception of living space per se, which provides freedom of movement and the ability to knowledge of reality in all its complex relationships, subject-subject orientation in the interaction with the environment. Ascertained the existence of significant reserves in the organization of interaction of managers, teachers with the environment, especially on competence over time,the perception of living space per se, which provides freedom of movement, the ability to knowledge of reality. Found a statistically significant relationship between level of cognitive ensure personal development managers of educational institutions andtheir creative potential.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.411 + Ю959.181

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського