РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413612<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бутузова Л. П. 
Особливості толерантності майбутніх педагогів на етапі первинної професіоналізації / Л. П. Бутузова // Наука і освіта. - 2010. - № 1. - С. 10-16. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проведено теоретичний аналіз психологічних особливостей толерантності особистості, її складових та подальшого виявлення специфіки прояву різних аспектів толерантності у майбутніх педагогів на етапі первинної профілізації. Визначено, що феномен толерантності у психологічному контексті може розглядатися з позицій екзистенціально-гуманістичного, диверсифікаційного, особистісного та фасилітативного підходів. Розглянуто психологічні основи толерантності з позиції екзистенціально-гуманістичного підходу. З огляду на толерантність як інтегральну особистісну характеристику виділено основні її ракурси: психологічну стійкість, систему позитивних установок, сукупність індивідуальних якостей та систему особистісних і групових цінностей особистості. Висвітлено результати емпіричного дослідження означеної проблеми, в якому для діагностики загального рівня толерантності студентів було використано експрес-опитувальник "Індекс толерантності" (Г. У. Солдатова, О. А. Кравцова, О. Є. Хухлаєв, Л. А. Шайгерова), а для визначення системи толерантно-інтолерантних установок у ставленні до представників різних соціальних груп використано модифіковану шкалу "соціальної дистанції" Е. Богардуса. Виявлено тенденції у прояві толерантності майбутніх педагогів: переважання середнього рівня вияву толерантності в усіх респондентів.

Проведен теоретический анализ психологических особенностей толерантности личности, ее составляющих и дальнейшего выявления специфики проявления различных аспектов толерантности у будущих педагогов на этапе первичного профилирования. Определено, что феномен толерантности в психологическом контексте может рассматриваться с позиций экзистенциально-гуманистического, диверсификационного, личностного и фасилитативного подходов. Рассмотрены психологические основы толерантности с позиции экзистенциально-гуманистического подхода. Учитывая толерантность как интегральную личностную характеристику, выделены основных ее ракурсы: психологическую устойчивость, систему позитивных установок, совокупность индивидуальных качеств и систему личностных и групповых ценностей личности. Освещены результаты эмпирического исследования обозначенной проблемы, в котором для диагностики общего уровня толерантности студентов были использованы экспресс-опросник "Индекс толерантности" (Г. У. Солдатова, О. А. Кравцова, О. Е. Хухлаев, Л. А. Шайгерова), а для определения системы толерантно-интолерантных установок в отношении к представителям различных социальных групп использована модифицированная шкала "социальной дистанции" Э. Богардуса.

Выявлены тенденции в проявлении толерантности будущих педагогов: преобладание среднего уровня проявления толерантности во всех респондентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.232 + Ю952.15

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського