Бутузова Л. П. Особливості толерантності майбутніх педагогів на етапі первинної професіоналізації / Л. П. Бутузова // Наука і освіта. - 2010. - № 1. - С. 10-16. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.Проведено теоретичний аналіз психологічних особливостей толерантності особистості, її складових та подальшого виявлення специфіки прояву різних аспектів толерантності у майбутніх педагогів на етапі первинної профілізації. Визначено, що феномен толерантності у психологічному контексті може розглядатися з позицій екзистенціально-гуманістичного, диверсифікаційного, особистісного та фасилітативного підходів. Розглянуто психологічні основи толерантності з позиції екзистенціально-гуманістичного підходу. З огляду на толерантність як інтегральну особистісну характеристику виділено основні її ракурси: психологічну стійкість, систему позитивних установок, сукупність індивідуальних якостей та систему особистісних і групових цінностей особистості. Висвітлено результати емпіричного дослідження означеної проблеми, в якому для діагностики загального рівня толерантності студентів було використано експрес-опитувальник "Індекс толерантності" (Г. У. Солдатова, О. А. Кравцова, О. Є. Хухлаєв, Л. А. Шайгерова), а для визначення системи толерантно-інтолерантних установок у ставленні до представників різних соціальних груп використано модифіковану шкалу "соціальної дистанції" Е. Богардуса. Виявлено тенденції у прояві толерантності майбутніх педагогів: переважання середнього рівня вияву толерантності в усіх респондентів. Проведен теоретический анализ психологических особенностей толерантности личности, ее составляющих и дальнейшего выявления специфики проявления различных аспектов толерантности у будущих педагогов на этапе первичного профилирования. Определено, что феномен толерантности в психологическом контексте может рассматриваться с позиций экзистенциально-гуманистического, диверсификационного, личностного и фасилитативного подходов. Рассмотрены психологические основы толерантности с позиции экзистенциально-гуманистического подхода. Учитывая толерантность как интегральную личностную характеристику, выделены основных ее ракурсы: психологическую устойчивость, систему позитивных установок, совокупность индивидуальных качеств и систему личностных и групповых ценностей личности. Освещены результаты эмпирического исследования обозначенной проблемы, в котором для диагностики общего уровня толерантности студентов были использованы экспресс-опросник "Индекс толерантности" (Г. У. Солдатова, О. А. Кравцова, О. Е. Хухлаев, Л. А. Шайгерова), а для определения системы толерантно-интолерантных установок в отношении к представителям различных социальных групп использована модифицированная шкала "социальной дистанции" Э. Богардуса. Выявлены тенденции в проявлении толерантности будущих педагогов: преобладание среднего уровня проявления толерантности во всех респондентов. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.232 + Ю952.15
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|