РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413613<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Вербенко М. Н. 
Особливості фізичного розвитку як складової "шкільної зрілості" в дітей молодшої шкільної вікової групи / М. Н. Вербенко, І. О. Калиниченко // Наука і освіта. - 2010. - № 6. - С. 43-45. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено особливості фізичного розвитку (ФР) як складової "шкільної зрілості" дітей молодшої вікової групи. Молодший шкільний вік охарактеризовано як такий, за якого відбуваються інтенсивні якісні структурно-функціональні перетворення. Вказано причини катастрофічного погіршення здоров'я молодших школярів: широке впровадження інноваційних педагогічних технологій з високою інтенсифікацією навчального процесу без урахування індивідуальних психофізіологічних можливостей дітей, недосконалість психолого-педагогічної підготовки школярів, недосконалість системи медичного обстеження дітей тощо. Проаналізовано результати антропометричного обстеження 206-ти учнів перших класів з визначенням довжини і маси тіла та вивчено розвиток психічних функцій за тестом Керна - Ірасека за чотирма рівнями готовності до навчання. Встановлено, що гармонійний ФР мають 52,63 % першокласників, що хлопчики мають більш високий ступінь гармонійності порівняно з дівчатками, також встановлено зв'язок між ФР та готовністю дітей до навчання у ЗОЗ, що серед дітей з високим рівнем готовності до навчання гармонійний ФР мають 70,97 ± 4,71 %> учнів, що свідчить про інформативність оцінки ФР для визначення готовності дитини до навчання.

Исследованы особенности физического развития как составляющей "школьной зрелости" детей младшей возрастной группы. Младший школьный возраст охарактеризован как такой, при котором происходят интенсивные качественные структурно-функциональные преобразования. Указаны причины катастрофического ухудшения здоровья младших школьников: широкое введение инновационных педагогических технологий с высокой интенсификацией учебного процесса без учета индивидуальных психофизиологических возможностей детей, несовершенство психолого-педагогической подготовки школьников, несовершенство системы медицинского обследования детей и т.п. Проанализированы результаты антропометрического обследования 206-ти учеников первых классов с определением длины и массы тела и изучено развитие психических функций по тесту Керна - Ирасека по четырем уровням готовности к обучению. Установлено, что гармоничное ФР имеют 52,63 % первоклассников, что мальчики имеют более высокую степень гармоничности в сравнении с девочками, также установлена связь между ФР и готовностью детей к обучению в общеобразовательных учреждениях, что среди детей с высоким уровнем готовности к обучению гармоничное ФР имеют 70,97 ± 4,71 % учеников, что свидетельствует об информативности оценки ФР для определения готовности ребенка к обучению.

The conducted research enabled establishing predominance of first-grade children with harmonious physical development due to sexual signs. It is set that disharmonious physical development of first-grade children strengthens childrenТs uneasiness for studies in comprehensive educational establishments. The research discovers connection between physical and "school maturity".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Р731.15

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського