Листопад О. А. Продуктивно-творчий стиль педагогічного спілкування як засіб розвитку творчої особистості / О. А. Листопад // Наука і освіта. - 2010. - № 6. - С. 105-109. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Проаналізовано особливості продуктивно-творчого стилю педагогічного спілкування (ПС) як засобу розвитку творчої особистості. Продуктивно творчий стиль спілкування трактовано як особистісну якість педагога, яка відображає індивідуально-типологічні особливості соціально-психологічної взаємодії педагога і вихованця за суб'єктно-об'єктною схемою взаємодії, умінням адекватно емоційно відгукуватися на їх поведінку, вибираючи до кожного індивідуальний стиль звернення. Визначено рівні прояву продуктивно-творчого стилю ПС майбутнього викладача та його вплив на розвиток творчої особистості. Запропоновано апробовану методику формування продуктивно-творчого стилю ПС. За результатами експериментального дослідження з формування продуктивно-творчого стилю ПС у студентів педагогічного ВНЗ відзначено, що формувальний експеримент підтвердив ефективність запропонованої методики. Встановлено, що оволодіння майбутнім викладачем продуктивно-творчим стилем ПС є необхідним, має вирішальне значення для студента та ефективності формування його особистості. Запропоновано розробку методичних рекомендацій з підвищення ефективності навчальної діяльності студентів у залежності від стилю ПС викладача. Проанализированы особенности продуктивно-творческого стиля педагогического общения (ПО) как средства развития творческой личности. Продуктивно творческий стиль общения трактован как личностное качество педагога, который отражает индивидуально-типологические особенности социально-психологического взаимодействия педагога и воспитанника по субъектно-объектной схеме взаимодействия, умение адекватно эмоционально откликаться на их поведение, выбирая при этом к каждому индивидуальный стиль обращения. Определены уровни проявления продуктивно-творческого стиля ПО будущего преподавателя и его влияние на развитие творческой личности. Предложена апробированная методика формирования продуктивно-творческого стиля ПО. Установлено, что овладение будущим преподавателем продуктивно-творческим стилем ПО является необходимым, имеет решающее значение для студента и эффективности формирования его личности. Предложено разработать методические рекомендации по повышению эффективности учебной деятельности студентов в зависимости от стиля ПО преподавателя. The article analyses some features of productive creative style of pedagogical intercourse as a means of developing a creative personality. It determines the levels of displaying productive creative style of pedagogical intercourse of future teacher and its influence on development pf a creative personality. In also suggests methods of forming productive creative style of pedagogical intercourse; demonstrates results of experimental research on forming productive creative style of pedagogical intercourse of students of higher pedagogical educational establishment. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 + Ч489.511.203
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|