Чачко С. Л. Прояви толерантності та інтолерантності у змісті етнічних стереотипів сучасної української молоді / С. Л. Чачко // Наука і освіта. - 2010. - № 1. - С. 76-82. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Висвітлено результати дослідження проявів толерантності та інтолерантності у змісті етнічних стереотипів сучасної української молоді віком від 20-ти до 26-ти років. Виявлено особливості етнічних авто-і гетеростереотипів у двох групах української молоді: групі з крайніми націоналістичними поглядами і групі, що характеризується толерантним ставленням до представників інших етнічних груп. Використано метод вільних асоціацій та додаткову методику для дослідження емоційно-оцінного компонента етнічного стереотипу, що складається з 10 біполярних шкал з оцінними характеристиками, за якими опитувані повинні оцінити кожну з 12 національностей, використаних в асоціативному методі. Виходячи з когнітивної та емоційної складових, проаналізовано результати, одержані в процесі дослідження, для обробки яких використано метод конвент-аналізу, що дозволив звести обширне поле асоціацій до найчастіше згадуваних тем. Розглянуто найбільш характерні стереотипні реакції відносно таких національностей, як: азербайджанець, африканець, чеченець, росіянин, німець, єврей, англієць, француз, українець, естонець, американець. Констатовано, що недостатня кількість і якість соціальних програм, направлених на розвиток толерантного відношення до людей незалежно від їх національності, кольору шкіри і віросповідання, а також нестійка політична і економічна ситуація в країні породжують таке негативне явище в нашому житті, як крайній радикальний націоналізм, етнічна інтолерантність. Освещены результаты исследования проявлений толерантности и интолерантности в содержании этнических стереотипов современной украинской молодежи в возрасте от 20-ти до 26-ти лет. Выявлены особенности этнических авто-и гетеростереотипов в двух группах украинской молодежи: группе с крайними националистическими взглядами и группе, характеризующейся толерантным отношением к представителям других этнических групп. Использован метод свободных ассоциаций и дополнительная методика для исследования эмоционально-оценочного компонента этнического стереотипа, состоящая из 10 биполярных шкал с оценочными характеристиками, по которым опрашиваемые должны оценить каждую из 12 национальностей, использованных в ассоциативном методе. Исходя из когнитивной и эмоциональной составляющих, проанализированы результаты исследования, для обработки которых использован метод конвент-анализа, позволяющий свести обширное поле ассоциаций к наиболее часто упоминаемым темам. Рассмотрены наиболее характерные стереотипные реакции отношения к таким национальностям, как: азербайджанец, африканец, чеченец, русский, немец, еврей, англичанин, француз, украинец, эстонец, американец. Констатировано, что недостаточное количество и качество социальных программ, направленных на развитие толерантного отношения к людям независимо от их национальности, цвета кожи и вероисповедания, а также неустойчивая политическая и экономическая ситуация в стране порождают такое негативное явление в нашей жизни, как крайний радикальный национализм, этническая интолерантность. Індекс рубрикатора НБУВ: Ф51(4УКР) + С5*425*332.1-723.5
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|