Хуан Інь Психологічні особливості розвитку візуального мислення у студентів музичних факультетів / Хуан Інь // Наука і освіта. - 2010. - № 2. - С. 232-236. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.На основі емпіричного дослідження (100 студентів I - V курсів музичного відділення Інституту мистецтв) розглянуто психологічні особливості розвитку візуального мислення в студентів з огляду на його специфічність, що проявляється через домінування раціонального над чуттєвим, основою якого мисленнєві дії, що формуються одночасно в тісному зв'язку з зовнішніми діями, обумовленими безпосереднім "спогляданням" і абстрактно-логічним мисленням, продуктом якого є образ-концепт, розглянутий як пізнавальна структура, результат інтеграції візуальної та вербальної форм відтворення інформації. Визначено такі емпіричні характеристики візуально-мисленнєвого образу як наочність, активність, предметність, симультаність, цілісність, просторово-часова структура, інтенсивність, концептуальність, амодальність, креативність, абстрактність, узагальненість; функції: пізнавальна, прогностична, регулювальна, креативна, комунікативна; операціональні механізми візуального мислення: здатність до візуального диференціювання елементів структури, встановлення візуальних аналогій, візуальний синтез, візуальний аналіз, здатність до узагальненого "бачення" всієї трансформованої структури. З'ясовано, що у студентів розвиток внутрішньоструктурних залежностей нерівномірний, структура візуального мислення не є остаточно сформованою, наявність зв'язку між здатністю розуміти принципи змін у побудові матриці зі здатністю здійснювати аналітико-синтетичну діяльність, відсутній кореляційний зв'язок між більшістю його показників. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1 + Щ31 р(4УКР)3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|