РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413929<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Тубичко Ю. О. 
Стан мовленнєвого розвитку в старших дошкільників зі стертою формою дизартрії як передумова оволодіння письмовим мовленням / Ю. О. Тубичко // Наука і освіта. - 2010. - № 6. - С. 192-197. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено стан мовленнєвих функцій у дітей старшого дошкільного віку зі стертою формою дизартрії (СФД). Визначено домінувальні порушення в нейропсихологічному статусі таких дітей. На підставі аналізу стану мовленнєвого, психомоторного та перцептивно-когнітивного розвитку дитини зі СФР висвітлено передумови розвитку дизграфії (зайві пропуски, заміни, перекручування, недописування закінчень слів) за цієї нозологічної форми мовленнєвих порушень. На підставі аналізу анамнестичних даних і результатів комплексного обстеження старших дошкільників зі СФД зроблено висновок про специфічні особливості розвитку вищих психічних функцій у даної категорії дітей, які, ймовірно, будуть призводити до труднощів оволодіння письмом за їх навчання у школі. Відзначено, що в абсолютній більшості обстежених визначилися дефекти стану загальної тонкої й артикуляційної моторики, слухо-мовленнєвої пам'яті. Для подальших досліджень запропоновано розробку й реалізацію диференційованого комплексного підходу до корекційно-профілактичної роботи з такими дошкільниками з метою попередження розвитку дизграфії.

Исследовано состояние речевых функций у детей старшего дошкольного возраста со стертой формой дизартрии (СФД). Определены доминирующие нарушения в нейропсихологическом статусе таких детей. На основании анализа состояния речевого, психомоторного и перцептивно-когнитивного развития ребенка с СФД освещены предпосылки развития дизграфии (лишние пробелы, замены, искажения, недописывании окончаний слов) при этой нозологической форме речевых нарушений. На основании анализа анамнестических данных и результатов комплексного обследования старших дошкольников с СФД сделан вывод о специфических особенностях развития высших психических функций у данной категории детей, которые, вероятно, будут приводить к трудностям овладения письмом при их обучении в школе. Отмечено, что у абсолютного большинства обследованных выявлены дефекты состояния общей тонкой и артикуляционной моторики, слухо-речевой памяти. Для дальнейших исследований предложена разработка и реализация дифференцированного комплексного подхода к коррекционно-профилактической работе с такими дошкольниками с целью предупреждения развития дизграфии.

The article analyzes the state of speech functions of senior pre-schoolers with a trite form of dysarthia; determines violations in the structure of defect of senior pre-schoolers with a trite form of dysarthria, the former stipulating difficulty in mastering writing.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.921 + Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського