Тубичко Ю. О. Стан мовленнєвого розвитку в старших дошкільників зі стертою формою дизартрії як передумова оволодіння письмовим мовленням / Ю. О. Тубичко // Наука і освіта. - 2010. - № 6. - С. 192-197. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Досліджено стан мовленнєвих функцій у дітей старшого дошкільного віку зі стертою формою дизартрії (СФД). Визначено домінувальні порушення в нейропсихологічному статусі таких дітей. На підставі аналізу стану мовленнєвого, психомоторного та перцептивно-когнітивного розвитку дитини зі СФР висвітлено передумови розвитку дизграфії (зайві пропуски, заміни, перекручування, недописування закінчень слів) за цієї нозологічної форми мовленнєвих порушень. На підставі аналізу анамнестичних даних і результатів комплексного обстеження старших дошкільників зі СФД зроблено висновок про специфічні особливості розвитку вищих психічних функцій у даної категорії дітей, які, ймовірно, будуть призводити до труднощів оволодіння письмом за їх навчання у школі. Відзначено, що в абсолютній більшості обстежених визначилися дефекти стану загальної тонкої й артикуляційної моторики, слухо-мовленнєвої пам'яті. Для подальших досліджень запропоновано розробку й реалізацію диференційованого комплексного підходу до корекційно-профілактичної роботи з такими дошкільниками з метою попередження розвитку дизграфії. Исследовано состояние речевых функций у детей старшего дошкольного возраста со стертой формой дизартрии (СФД). Определены доминирующие нарушения в нейропсихологическом статусе таких детей. На основании анализа состояния речевого, психомоторного и перцептивно-когнитивного развития ребенка с СФД освещены предпосылки развития дизграфии (лишние пробелы, замены, искажения, недописывании окончаний слов) при этой нозологической форме речевых нарушений. На основании анализа анамнестических данных и результатов комплексного обследования старших дошкольников с СФД сделан вывод о специфических особенностях развития высших психических функций у данной категории детей, которые, вероятно, будут приводить к трудностям овладения письмом при их обучении в школе. Отмечено, что у абсолютного большинства обследованных выявлены дефекты состояния общей тонкой и артикуляционной моторики, слухо-речевой памяти. Для дальнейших исследований предложена разработка и реализация дифференцированного комплексного подхода к коррекционно-профилактической работе с такими дошкольниками с целью предупреждения развития дизграфии. The article analyzes the state of speech functions of senior pre-schoolers with a trite form of dysarthia; determines violations in the structure of defect of senior pre-schoolers with a trite form of dysarthria, the former stipulating difficulty in mastering writing. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.921 + Ч437.41
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|