Денисов І. Г. Стрес та стресові стани як чинник асоціальної поведінки в підлітковому віці / І. Г. Денисов // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 28-32. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Досліджено прояви стресу в підлітковому віці: насильство в сімТї, незацікавленість у справах і планах своїх дітей, тотальна опіка дітей, авторитарність, відсутність єдиного підходу до виховання. Доведено, що у разі діагностики стресу потенційно можливі певні асоціальні тенденції у формуванні особистості. Акцентовано увагу на соціально-психологічних особливостях підліткового віку: особистісне самоствердження, дорослість, потреба у спілкуванні, значне збільшення контактів, перегляд встановлених раніше переконань та уявлень, формування нового світогляду, засвоєння цінностей і норм підліткового середовища, появи "зони відчуження", що визначається протиріччям між соціально закріпленими позиціями дитинства та дорослого світу. Визначено зовнішні та внутрішні причини його прояву: внутрішні - з особливостями психічного розвитку підлітків і дорослих, зовнішні пов'язані з особливостями їх взаємодії. Розглянуто стрес як чинник асоціальної поведінки та запропоновано методи психологічної профілактики стресу. Висвітлено шляхи оптимізації поведінки підлітка. Отже, висвітлення маловивчених сторін проблеми стресових станів у підлітковому віці, вивчення вікових конституціонально-біологічних, психологічних факторів у розвитку невротичних порушень дозволить покращити ранню діагностику схильності до асоціальної поведінки. Исследованы проявления стресса в подростковом возрасте: насилие в семье, незаинтересованность в делах и планах своих детей, тотальная опека детей, авторитарность, отсутствие единого подхода к воспитанию. Доказано, что при диагностике стресса потенциально возможны определенные асоциальные тенденции в формировании личности. Акцентировано внимание на социально-психологических особенностях подросткового возраста: личностное самоутверждение, взрослость, необходимость в общении, значительное увеличение контактов, просмотр установленных раннее убеждений и представлений, формирование нового мировоззрения, усвоение ценностей и норм подростковой среды, появления "зоны отчуждения", которая определяется противоречием между социально закрепленными позициями детства и взрослого мира. Определены внешние и внутренние причины его появления, внутренние - с особенностями психического развития подростков и взрослых, внешние, связанные с особенностями их взаимодействия. Рассмотрен стресс как фактор асоциального поведения и предложены методы психологической профилактики стресса. Освещены пути оптимизации поведения подростка. Итак, освещение малоизученных сторон проблемы стрессовых состояний в подростковом возрасте, изучение возрастных конституционально-биологических, психологических факторов в развитии невротических нарушений позволит улучшить раннюю диагностику склонности к асоциальному поведению. The article is dedicated to research of stress in teen age. The author considers stress to be a factor of asocial conduct and offers some methods of psychological prophylaxis of stress. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю983.521-69 + Ю956-994-06-734
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|