РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413974<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Черкасова И. П. 
Теоретико-методологическая основа исследования реабилитации подростков с физическими нарушениями / И. П. Черкасова // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 161-164. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Рассмотрена проблема реабилитации подростков в лечебно-профилактическом учреждении (ЛПУ) как процессуальная целостность, обеспечивающая обучение и воспитание, социально-педагогическую защиту личности, профилактику и коррекцию отклоняющегося поведения. Раскрыта методологическая основа исследования, определены и охарактеризованы комплекс системного, гуманистического, личностно-ориентированного, деятельностного подходов для успешной социализации и интеграции в общество детей с физическими нарушениями. Разработаны критерии и показатели эффективности работы с подростками в ЛПУ: комфортность интеграции подростка в социуме; мотивированность самоопределения личности; удовлетворенность социальной средой; самооценка; допустимость выраженности синдрома психоэмоциональной напряженности; сформированность коммуникативных навыков; уверенность в своих силах; защищенность; поддержка; толерантность. Выделены педагогические условия эффективности реабилитации подростков в ЛПУ: включение детей в позитивно-мотивированную деятельность с целью мобилизации их внутреннего потенциала и ориентации на саморазвитие; интеграция усилий всех субъектов реабилитации; социально-педагогическая помощь каждому ребенку с использованием его компенсаторных возможностей с учетом всех особенностей и реабилитационного потенциала; вовлечение в реабилитационный процесс родителей путем повышения их психолого-педагогической культуры; научно-методическое обеспечение эффективности реабилитации; специальная практикоориентированная подготовка специалистов по реабилитации детей.

Розглянуто проблему реабілітації підлітків у лікувально-профілактичному закладі (ЛПЗ) як процесуальну цілісність, що забезпечує навчання та виховання, соціально-педагогічний захист особистості, профілактику та корекцію, що відхиляється від норми поведінки. Розкрито методологічну основу дослідження, визначено й охарактеризовано комплекс системного, гуманістичного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного підходів до успішної соціалізації й інтеграції в суспільство дітей з фізичними порушеннями. Розроблено критерії та показники ефективності роботи з підлітками в ЛПУ: комфортність інтеграції підлітка в соціумі; мотивованість самовизначення особистості; задоволеність соціальним середовищем; самооцінка; припустимість вираженості синдрому психоемоційної напруженості; сформованість комунікативних навичок; впевненість у своїх силах; захищеність; підтримка; толерантність. Виділено педагогічні умови ефективності реабілітації підлітків у ЛПУ: включення дітей у позитивно-вмотивовану діяльність з метою мобілізації їх внутрішнього потенціалу й орієнтації на саморозвиток; інтеграція зусиль усіх суб'єктів реабілітації; соціально-педагогічна допомога кожній дитині з використанням його компенсаторних можливостей з урахуванням всіх особливостей та реабілітаційного потенціалу; залучення в реабілітаційний процес батьків шляхом підвищення їх психолого-педагогічної культури; науково-методичне забезпечення ефективності реабілітації; спеціальна практікоорієнтірована підготовка фахівців з реабілітації дітей.

The author investigates the process of rehabilitation of teenagers with physical infringements. The article suggests a methodological basis for the research; determines pedagogical conditions of rehabilitation of teenagers in treatment-and-prophylactic establishment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ч439 + Р11(4УКР)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського