Черкасова И. П. Теоретико-методологическая основа исследования реабилитации подростков с физическими нарушениями / И. П. Черкасова // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 161-164. - Библиогр.: 5 назв. - рус.Рассмотрена проблема реабилитации подростков в лечебно-профилактическом учреждении (ЛПУ) как процессуальная целостность, обеспечивающая обучение и воспитание, социально-педагогическую защиту личности, профилактику и коррекцию отклоняющегося поведения. Раскрыта методологическая основа исследования, определены и охарактеризованы комплекс системного, гуманистического, личностно-ориентированного, деятельностного подходов для успешной социализации и интеграции в общество детей с физическими нарушениями. Разработаны критерии и показатели эффективности работы с подростками в ЛПУ: комфортность интеграции подростка в социуме; мотивированность самоопределения личности; удовлетворенность социальной средой; самооценка; допустимость выраженности синдрома психоэмоциональной напряженности; сформированность коммуникативных навыков; уверенность в своих силах; защищенность; поддержка; толерантность. Выделены педагогические условия эффективности реабилитации подростков в ЛПУ: включение детей в позитивно-мотивированную деятельность с целью мобилизации их внутреннего потенциала и ориентации на саморазвитие; интеграция усилий всех субъектов реабилитации; социально-педагогическая помощь каждому ребенку с использованием его компенсаторных возможностей с учетом всех особенностей и реабилитационного потенциала; вовлечение в реабилитационный процесс родителей путем повышения их психолого-педагогической культуры; научно-методическое обеспечение эффективности реабилитации; специальная практикоориентированная подготовка специалистов по реабилитации детей. Розглянуто проблему реабілітації підлітків у лікувально-профілактичному закладі (ЛПЗ) як процесуальну цілісність, що забезпечує навчання та виховання, соціально-педагогічний захист особистості, профілактику та корекцію, що відхиляється від норми поведінки. Розкрито методологічну основу дослідження, визначено й охарактеризовано комплекс системного, гуманістичного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного підходів до успішної соціалізації й інтеграції в суспільство дітей з фізичними порушеннями. Розроблено критерії та показники ефективності роботи з підлітками в ЛПУ: комфортність інтеграції підлітка в соціумі; мотивованість самовизначення особистості; задоволеність соціальним середовищем; самооцінка; припустимість вираженості синдрому психоемоційної напруженості; сформованість комунікативних навичок; впевненість у своїх силах; захищеність; підтримка; толерантність. Виділено педагогічні умови ефективності реабілітації підлітків у ЛПУ: включення дітей у позитивно-вмотивовану діяльність з метою мобілізації їх внутрішнього потенціалу й орієнтації на саморозвиток; інтеграція зусиль усіх суб'єктів реабілітації; соціально-педагогічна допомога кожній дитині з використанням його компенсаторних можливостей з урахуванням всіх особливостей та реабілітаційного потенціалу; залучення в реабілітаційний процес батьків шляхом підвищення їх психолого-педагогічної культури; науково-методичне забезпечення ефективності реабілітації; спеціальна практікоорієнтірована підготовка фахівців з реабілітації дітей. The author investigates the process of rehabilitation of teenagers with physical infringements. The article suggests a methodological basis for the research; determines pedagogical conditions of rehabilitation of teenagers in treatment-and-prophylactic establishment. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ч439 + Р11(4УКР)4
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|