РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000414034<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кіясь А. В. 
Формування ефективних копінг-стратегій учителів як захист їхнього психологічного здоров'я / А. В. Кіясь // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 44-48. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проведено дослідження копінг-поведінки вчителів (75 педагогів Маріуполя віком від 25 - 60 років). Досліджено фактори, що сприяють ефективності копінг-поведінки, серед яких: задоволення "тут-і-тепер"; реалізація мотиву; упорядкування внутрішнього світу; самоактуалізація. Проведено дослідження індивідуальних копінг-стратегій учителів та їх роль у захисті психологічного здоров'я вчителів. З одержаних результатів виявлено, що за кількістю переважають відносно ефективні та неефективні способи подолання стресових ситуацій, використання таких стратегій поведінки, які орієнтовані на тимчасове вирішення проблеми, або ж на її усунення. Встановлено зв'язки між вибором копінг-стратегій та особистісно-професійними характеристиками: рефлективністю, емпатійністю, рівнем самоактуалізації, педагогічною спрямованістю та педагогічним стилем взаємодії. Доведено, що ефективні копінг-стратегії спостерігаються у вчителів з середнім і високим рівнем рефлексії й емпатії, з демократичним і змішаним стилем взаємодії, з педагогічною спрямованістю "на розвиток" і "на результат". Акцентовано увагу на актуальність розробки програми, спрямованої на збереження психічного та фізичного здоров'я педагогів, висвітлено її трикомпонентну структуру, яка включає блок формування ефективної копінг-поведінки; блок ефективних комунікацій; блок розвитку рефлексивних та емпатійних здібностей та виокремлено її напрями та завдання.

Представлены результаты исследования копинг-поведения учителей (75 педагогов Мариуполя в возрасте от 25 до 60 лет). Исследованы факторы, способствующие эффективности копинг-поведения, среди которых: удовлетворение "здесь-и-сейчас"; реализация мотива; упорядочение внутреннего мира; самоактуализация. Проведено исследование индивидуальных копинг-стратегий учителей и их роль в защите психологического здоровья учителей. Из полученных результатов видно, что по количеству преобладают относительно эффективные и неэффективные способы преодоления стрессовых ситуаций, использование таких стратегий поведения, которые ориентированы на временное решение проблемы или же на ее устранение. Установлены связи между выбором копинг-стратегий и личностно-профессиональными характеристиками: рефлективностью, эмпатийностью, уровнем самоактуализации, педагогической направленностью и педагогическим стилем взаимодействия. Доказано, что эффективные копинг-стратегии наблюдаются в учителей со средним и высоким уровнем рефлексии и эмпатии с демократическим и смешанным стилем взаимодействия, с педагогической направленностью "на развитие" и "на результат". Обращено внимание на актуальность разработки программы, направленной на сохранение психического и физического здоровья педагогов.

Выделены ее направления и задачи. Обозначена ее трехкомпонентная структура, которая включает блок формирования эффективного копинг-поведения; блок эффективных коммуникаций; блок развития рефлексивных и эмпатических способностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського