РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000414080<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Чебикін О. Я. 
Щодо проблеми іміджу психолога / О. Я. Чебикін, С. В. Астрієнко // Наука і освіта. - 2009. - № 9. - С. 122-125. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Вивчено проблему формування іміджу психолога (ІП) на сучасному етапі та зазначено, що вона є актуальною, але недостатньо розробленою і досліджується фрагментарно. Узагальнено різні підходи щодо визначення змісту ІП та уточнено поняття ІП як емоційно привабливого для навколишніх образу фахівця, що відповідає очікуванням конкретної людини або групи людей, спроможного надати кваліфіковану психологічну допомогу. Визначено групи якостей ІП: природні; особистісні як наслідок освіти та виховання; такі, що пов'язані з життєвим та професійним досвідом особистості; такі, що сприймаються за зовнішніми ознаками (одяг, манери тощо). Акцентовано увагу на тому, що завдяки спрямованості діяльності існує природний та штучно створений імідж, а виходячи зі ступеня раціональності сприйняття - когнітивний та емоційний імідж. Установлено, що основними детермінантами, які зумовлюють ІП, можуть бути суспільно-економічні (зовнішні) та внутрішні (особистісні) фактори. Виділено основні різновиди систематизації видів іміджу, які базуються на функціональному, контекстному та порівняльному підходах.

Изучена проблема формирования имиджа психолога (ИП) на современном этапе и указано, что она актуальна, но недостаточно разработана и исследуется фрагментарно. Обобщены различные подходы к определению содержания ИП и уточнено понятие ИП как эмоционально привлекательного для окружающих образа специалиста, отвечающего ожиданиям конкретного человека или группы людей, способного оказать квалифицированную психологическую помощь. Определены качества ИП: естественные; личностные как следствие образования и воспитания; такие, которые связаны с жизненным и профессиональным опытом личности; такие, которые воспринимаются по внешним признакам (одежда, манеры). Акцентировано внимание на том, что благодаря направленности деятельности существует естественныйи искусственно созданный имидж, а исходя из степени рациональности восприятия - когнитивный и эмоциональный имидж. Установлено, что основными детерминантами, которые предопределяют ИП, могут быть общественно-экономические (внешние) и внутренние (личностные) факторы. Выделены основные разновидности систематизации видов имиджа, которые базируются на функциональном, контекстном и сопоставительном подходах.

The article presents peculiarities of forming psychologistТs professional image; analyzes the essence of the notion УpsychologistТs imageФ; suggests a draft definition; specifies basic types, components and indicators characterizing it.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ю949.2 п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського