РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000414260<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кулакова Т. Б. 
Синергетический поход в исследовании познавательной самостоятельности / Т. Б. Кулакова // Наука і освіта. - 2011. - № 5. - С. 20-24. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Рассмотрена познавательная самостоятельность с точки зрения синергетического подхода как качество личности и целостная система, представляющая собой открытую структурированную подсистему личности и включающая в себя способности индивидуума вести познавательную деятельность на основе целенаправленности, самоорганизации и функциональной целостности. Представлены компоненты познавательной самостоятельности - мотивационный, волевой и содержательно-операционный. Исходя из требований синергетики, доказано, что рассматриваемое личностное образование является большой, сверхсложной, открытой, неравновесной, нелинейной динамической системой, обладающей обратной связью и существующей в условиях постоянного обмена энергией и информацией с внешней средой.

Розглянуто пізнавальну самостійність з точки зору синергетичного підходу як якість особистості та цілісну систему, що є відкритою структурованою підсистемою особистості і включає здібності індивідуума вести пізнавальну діяльність на основі цілеспрямованості, самоорганізації та функціональної цілісності. Визначено компоненти пізнавальної самостійності - мотиваційний, вольовий і змістово-операційний. На підставі з вимог синергетики доведено, що це особистісне утворення є великою, надскладною, відкритою, нелінійною динамічною системою, за зворотним зв'язком, що володіє енергією і існує за умов постійного обміну інформацією із зовнішнім середовищем.

Cognitive independence is considered from point of synergetic approach as quality of personality and integral system, being the opened structured subsystem of personality and plugging in itself the capabilities of individual to conduct cognitive activity on the basis of purposefulness, self organization and functional integrity. A component of cognitive independence is presented - motivational, volitional and rich-operation. It is well-proven coming from the requirements of synergetic, that the examined personality education is the large, opened, non-equilibrium, nonlinear dynamic system, possessing feed-back and existing in the conditions of permanent exchange energy and information with an external environment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10-5 + Ю937 в01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського