Літовченко О. В. Запобігання затяжних форм заїкання в дітей / О. В. Літовченко // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 231-236. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Проаналізовано праці вітчизняних і зарубіжних учених і практиків, в яких досліджено причини та механізми заїкання, пошук ефективних методик надання логопедичної допомоги дітям, які страждають заїкуватістю. Розглянуто етіологію заїкання, причини його виникнення. Виокремлено та охарактеризовано принципи корекційно-превентивної логопедії, що регулюють розвиток неврологічних і психічних розладів. Представлено основні положення концепції нейропсихологічної профілактики заїкання в дітей дошкільного віку, в основі якої є комплексна система заходів, які направлені на зміцнення нервово-психічного здоров'я дитини; виділення групи ризику дітей переддошкільного віку, в яких передбачається можливість виникнення заїкання; здійснення ранньої диференціальної діагностики невротичної й неврозоподібної форм заїкання; запобігання виникненню логофобії; використання глибинної психоемоційної єдності матері й дитини з урахуванням у логопедичній роботі нейропсихологічних, нейрофізіологічних механізмів цього складного порушення мовлення. Проанализированы работы отечественных и зарубежных ученых, практиков, в которых исследованы причины и механизмы заикания, поиск эффективных методик предоставление логопедической помощи детям, страдающим заиканием. Рассмотрена этиология заикания, причины его возникновения. Выделены и охарактеризованы принципы коррекционно-превентивной логопедии, регулирующие развитие неврологических и психических расстройств. Представлены основные положения концепции нейропсихологической профилактики заикания у детей дошкольного возраста, в основе которой - комплексная система мер, направленных на укрепление нервно-психического здоровья, выделение группы риска детей преддошкольного возраста, в которых предусматривается возможность возникновения заикания, осуществление ранней дифференциальной диагностики невротической и неврозоподобной форм заикания, предотвращение возникновения логофобии, использование глубинной психоэмоционального единства матери и ребенка. The article analyzes mechanisms and reasons of stuttering; strategy and tactics of preventing stuttering and development of its longstanding forms, considering neurophysiologic and neuropsychological mechanisms of this severe speech disorder in logopaedic work. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.923
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|