РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000414527<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Полєвікова О. Б. 
Словоцентрична система Л. С. Виготського як психологічна основа мовної освіти й мовленнєвого розвитку дошкільника / О. Б. Полєвікова // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 314-317. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Здійснено аналіз словоцентричної системи Л. С. Виготського в контексті сучасних підходів до мовної освіти та мовленнєвого розвитку дошкільника. З'ясовано погляди відомого вченого з питання деталізації семіотичного аспекту значення слова та особливості його формування в дітей дошкільного віку. Виокремлено основні тези розробленої ним культурно-історичної теорії: значення слова в єдності спілкування та узагальнення; єдність мислення та афекту; соціалізація мислення практикою; "генетична схема зміни значень"; індикативна, номінативна та сигніфікативна функції слова; зв'язок розвитку свідомості з розвитком слова. Відзначено вплив мовлення на перебудову системи відображення предметного світу в психіці дитини. Узагальнено результати експериментів Л. С. Виготського з дітьми, досліджено погляди психолога про дитячу гру в аспекті визначеної проблеми.

Осуществлен анализ словоцентрической системы Л. С. Выготского в контексте современных подходов к языковому образованию и речевому развитию дошкольника. Выяснены взгляды известного ученого по вопросу уточнения семиотического аспекта значения слова и особенности его формирования у детей дошкольного возраста. Выделены основные тезисы разработанной им культурно-исторической теории: значение слова в единстве общения и обобщения; единство мышления и аффекта; социализация мышления практикой; "генетическая схема изменения значений"; индикативная, номинативная и сигнификативная функции слова; связь развития сознания с развитием слова. Отмечено влияние речи на перестройку системы отображения предметного мира в психике ребенка. Обобщены результаты экспериментов Л. С. Выготского с детьми, исследованы взгляды психолога о детской игре в аспекте исследуемой тематики.

The author analyzes L. S. Vygotsky's word-centric system in the context of modern approaches to preschooler's language education and speech development. The article demonstrates the famous scientist's standpoints as for word meaning and peculiarities of its formation at preschool children according to some most characteristic works; generalizes results of experimental work held with preschool children by L. S. Vygotsky's, presents the scientist's considerations about children's game in the aspect of a particular problem.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382 + Ч33(4СОЮ)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського