РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000414580<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Яковишина Т. В. 
Педагогічна взаємодія: ретроспективний аналіз та сучасний стан проблеми / Т. В. Яковишина // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 487-490. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Проаналізовано стан дослідження трактування сутності феномену "педагогічна взаємодія" у психологічній та історико-педагогічній літературі в другій половині XIX - на початку XX ст. Розкрито різні підходи до її визначення з метою виявлення засад для здійснення наукового міждисциплінарного діалогу. Зазначено, що в досліджуваний період звернено увагу на активну взаємодію учнів в процесі навчання, формування міжособистісних стосунків (П. Юркевич); на співробітництво педагога з дитиною (Я. Чепіга); компаративну характеристику авторитарної системи та системи вільного виховання (Г. Ващенко). Виокремлено та наголошено на дослідженні різних аспектів та інтерпретації терміна "педагогічна взаємодія" в досліджуваний період. Обгрунтовано вимоги до оновленої школи і її першочергові завдання, цілі, принципи з використанням прогресивних педагогічних ідей щодо навчально-виховної взаємодії педагогіки радянського періоду.

Проанализировано состояние исследования сущности феномена "педагогическое взаимодействие" в психологической и историко-педагогической литературе во второй половине XIX - начале XX вв. Раскрыты различные подходы к его определению с целью выявления основ для осуществления научного междисциплинарного диалога. Отмечено, что в исследуемый период обращено внимание на такие аспекты исследуемой проблемы: активное взаимодействие учащихся в процессе обучения, формирование межличностных отношений (П. Юркевич), сотрудничество педагога с ребенком (Я. Чепига) компаративная характеристика авторитарной системы и системы свободного воспитания (Г. Ващенко). Выделены и отмечены различные аспекты интерпретации термина "педагогическое взаимодействие" в данный период. Обоснованы требования к обновленной школе и ее первоочередные задачи, цели, принципы с учетом прогрессивных педагогических идей относительно учебно-воспитательного взаимодействия педагогики советского периода их использования в современных условиях.

The article gives retrospective analysis of such concept as "interaction"; proves their unstable nature. It demonstrates the essence of pedagogical interaction and describes different approaches to its interpretation in order to establish interdisciplinary dialogue.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського