Яковишина Т. В. Педагогічна взаємодія: ретроспективний аналіз та сучасний стан проблеми / Т. В. Яковишина // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 487-490. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.Проаналізовано стан дослідження трактування сутності феномену "педагогічна взаємодія" у психологічній та історико-педагогічній літературі в другій половині XIX - на початку XX ст. Розкрито різні підходи до її визначення з метою виявлення засад для здійснення наукового міждисциплінарного діалогу. Зазначено, що в досліджуваний період звернено увагу на активну взаємодію учнів в процесі навчання, формування міжособистісних стосунків (П. Юркевич); на співробітництво педагога з дитиною (Я. Чепіга); компаративну характеристику авторитарної системи та системи вільного виховання (Г. Ващенко). Виокремлено та наголошено на дослідженні різних аспектів та інтерпретації терміна "педагогічна взаємодія" в досліджуваний період. Обгрунтовано вимоги до оновленої школи і її першочергові завдання, цілі, принципи з використанням прогресивних педагогічних ідей щодо навчально-виховної взаємодії педагогіки радянського періоду. Проанализировано состояние исследования сущности феномена "педагогическое взаимодействие" в психологической и историко-педагогической литературе во второй половине XIX - начале XX вв. Раскрыты различные подходы к его определению с целью выявления основ для осуществления научного междисциплинарного диалога. Отмечено, что в исследуемый период обращено внимание на такие аспекты исследуемой проблемы: активное взаимодействие учащихся в процессе обучения, формирование межличностных отношений (П. Юркевич), сотрудничество педагога с ребенком (Я. Чепига) компаративная характеристика авторитарной системы и системы свободного воспитания (Г. Ващенко). Выделены и отмечены различные аспекты интерпретации термина "педагогическое взаимодействие" в данный период. Обоснованы требования к обновленной школе и ее первоочередные задачи, цели, принципы с учетом прогрессивных педагогических идей относительно учебно-воспитательного взаимодействия педагогики советского периода их использования в современных условиях. The article gives retrospective analysis of such concept as "interaction"; proves their unstable nature. It demonstrates the essence of pedagogical interaction and describes different approaches to its interpretation in order to establish interdisciplinary dialogue. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.430
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|