РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000414629<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Хоружий Г. 
Студентоцентризм як принцип академічної культури / Г. Хоружий // Вища шк.. - 2012. - № 4. - С. 7-24. - укp.

Представлено історичний екскурс зародження та розвитку університетського руху в Європі. Розглянуто процеси, які нині відбуваються у сфері вищої освіти, зокрема в руслі Болонського процесу. Розглянуто принцип студентоцентризму у педагогічній та соціологічній науках, запропоновано тлумачення поняття «студентоцентризм». Зазначено, що студентство виникло разом із першими європейськими університетами і набуло своєї корпоративності, однак, тривалий час було чисельно незначним через об’єктивну незатребуваність фахівців з вищою освітою та вартість навчання, утім з часом воно стало важливою соціальною групою населення. Зауважено, що у початковий період становлення університетів діяв так званий болонський принцип, коли студенти мали значний вплив на прийняття рішень у навчальному закладі. Підкреслено особливість студентства останніх двохсот років, яка полягає у політизації, що почалася за часів Французької революції. Виявлено характерні умови формування сучасного українського студентства, зокрема: орієнтація на професійну діяльність, прагнення до високих життєвих стандартів, висока особистісна самооцінка, поєднання гнучкості та незалежності тощо. Указано, що одним із способів реалізації принципу студентоцентризму є особистісно орієнтований підхід. Запропоновано напрямки діяльності з метою досягнення успіху у подальшому розвитку Болонського процесу в системі вищої освіти.

Представлен исторический экскурс зарождения и развития университетского движения в Европе. Рассмотрены процессы, которые ныне происходят в сфере высшего образования, в частности в русле Болонского процесса. Рассмотрен принцип студентоцентризма в педагогической и социологической науках, предложено толкование понятия «студентоцентризм». Отмечено, что студенчество возникло вместе с первыми европейскими университетами и приобрело свою корпоративность, но длительное время было численно незначительным из-за объективной невостребованности специалистов с высшим образованием и стоимости обучения, однако со временем оно стало важной социальной группой населения. Указано, что в начальный период становления университетов действовал так называемый болонский принцип, при котором студенты оказывали значительное влияние на принятие решений в учебном заведении. Подчеркнута особенность студенчества последних двухсот лет, которая заключается в политизации, начавшейся во времена Французской революции. Выявлены характерные условия формирования современного украинского студенчества, в частности: ориентация на профессиональную деятельность, стремление к высоким жизненным стандартам, высокая личностная самооценка, соединение гибкости и независимости. Указано, что одним из способов реализации принципа студентоцентризма является личностно ориентированный подход. Предложены направления деятельности с целью достижения успеха в дальнейшем развитии Болонского процесса в системе высшего образования.

The historical tour of the origin and development of the university movement in Europe. The processes that are currently taking place in higher education, particularly in line with the Bologna process. The principle of a student at the center of the pedagogical and sociological sciences, suggested interpretation of the term "student at the center of attention". It is noted that the students came together with the first European universities and has acquired its corporate, but a long time, it was numerically insignificant because the objective lack of demand for specialists with higher education and tuition fees, but over time it became an important social group of the population. Pointed out that in the initial period of the university acted so called principle of Bologna, where students had a significant influence on decision making in school. Highlighted feature of the student body last two hundred years, that is politicization, which began during the French Revolution. The characteristic conditions for the formation of modern Ukrainian students, in particular, focus on professional practice, commitment to high standards of living, high personal self-esteem, connection flexibility and independence. Indicated that one of the ways to implement theprinciple of a student at the center of a personality-oriented approach. Proposed activities in order to achieve success in the further development of the Bologna process in higher education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського