РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000414907<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Таланова Ж. 
Болонська інтеграція докторської підготовки: редукція чи розвиток для України? / Ж. Таланова // Вища шк.. - 2010. - № 7/8. - С. 96-106. - Бібліогр.: 33 назв. - укp.

На підставі узагальнення світового й європейського досвіду здійснено системну класифікацію докторської підготовки за рівнями, етапами, циклами, типами. Надано рекомендації щодо реформування підготовки кандидатів і докторів наук та її віднесення до вищої освіти в Україні (ВО) в контексті сучасний тенденцій. Висвітлено зауваження щодо Проекту Закону України "Про вищу освіту" версії 16 березня 2010 р. і, зокрема, запропоновано: підготовку докторів наук, як і докторів філософії, вважати невід'ємною складовою ВО; запровадити розподіл докторських освітніх програм і відповідних наукових ступенів за орієнтаційними типами, що передбачає типовий поділ підготовки фахівців на третьому циклі ВО на докторів філософії і професійних докторів, що характерно для багатьох країн світу. Зазначено, що для повного опису наявного розмаїття докторських програм і ступенів необхідно розглядати два етапи у межах шостого рівня освіти за Міжнародною стандартною класифікацією освіти версії 1997 р., а також ураховувати типи докторської підготовки (академічний і професійний) циклом трициклової системи ВО згідно з визначеннями Болонського процесу ураховувати типи докторської підготовки для її першого етапу або третього циклу.

На основании обобщения мирового и европейского опыта осуществлена системная классификация докторской подготовки по уровням, этапами, циклам, типам. Даны рекомендации по реформированию подготовки кандидатов и докторов наук и ее отнесения к высшему образованию в Украине (ВО) в контексте современных тенденций. Освещены замечания относительно проекта Закона Украины "О высшем образовании" версии 16 марта 2010 г. и в частности предложено: подготовку докторов наук, как и докторов философии, считать неотъемлемой составляющей ВО; ввести распределение докторских образовательных программ и соответствующих научных степеней по ориентационным типами, предусмотрев типичное разделение подготовки специалистов на третьем цикле ВО на докторов философии и профессиональных докторов, что характерно для многих стран мира. Отмечено, что для полного описания существующего разнообразия докторских программ и степеней необходимо рассматривать два этапа в рамках шестого уровня образования по Международной стандартной классификации образования версии 1997 г., учитывать типы докторской подготовки (академический и профессиональный) циклом трехцикловой системой ВО согласно определениям Болонского процесса, а также учитывать типы докторской подготовки для ее первого этапа или третьего цикла.

On the basis of summarizing the word and European experience the author carries out the classification of training candidates for Doctor degree according to the levels, stages, cycles and types. The recommendations are provided pertaining the reformation of training candidates and doctors of sciences and referring it to higher education of Ukraine in the context of modern tendencies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4) + Ч484(4УКР) р4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського