РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000414950<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Мартиненко С. 
Когнітивний компонент як складова моделі підготовки майбутнього вчителя іноземної мови до самоосвітньої діяльності / С. Мартиненко, Н. Чернігівська // Вища шк.. - 2010. - № 7/8. - С. 44-50. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено сутність та складові моделі підготовки майбутнього вчителя іноземної мови (ВІМ) до самоосвітньої діяльності (СД), розкрито її компоненти. Виявлено структуру та зміст когнітивного компоненту. Зазначено, що спільною ланкою для компонентів моделі процесу підготовки ВІМ є педагогічна практика, яка за умов ступеневої підготовки виконує освітню, розвивальну, інтегративну, адаптаційну, мотиваційно-пізнавальну, корекційну, конструктивно-організаційну, комунікативну функції. Побудовано матрицю, що відображає включення самоосвітніх знань і навичок до процесу вивчення фахових дисциплін (подано в таблиці). Підсумовано, що формування навичок СД у майбутнього ВІМ найчастіше відбувається у процесі вивчення під час виробничої практики таких дисциплін: "Практика усного та писемного мовлення", "Друга іноземна мова", "Лексикологія", "Історія мови (англійської)" і передбачає оволодіння знаннями про роль СД, її місце в системі педагогічної діяльності, мету, засоби, функції; знаннями про об'єкт, предмет, спрямованість СД, про вимоги до якості самостійної роботи, до складових СД: самоконтроль, самовиховання та самоактуалізацію; знаннями про засоби підготовки та здійснення самоосвітньої діяльності, методи самоаналізу.

Определена сущность и составляющие модели подготовки будущего учителя иностранного языка (УИЯ) к самообразовательной деятельности (СД), раскрыты ее компоненты. Выявлена структура и содержание когнитивного компонента. Отмечено, что общим звеном для компонентов модели процесса подготовки УИЯ является педагогическая практика, выполняющая в условиях многоступенчатой подготовки образовательную, развивающую, интегративную, адаптационную, мотивационно-познавательную, коррекционную, конструктивно-организационную, коммуникативную функции. Построена матрица, отражающая включение самообразовательных знаний и навыков в процесс изучения профессиональных дисциплин (представлена в таблице). Подытожено, что формирование навыков СД у будущего УИЯ зачастую происходит в процессе изучения во время производственной практики таких дисциплин: "Практика устной и письменной речи", "Второй иностранный язык", "Лексикология", "История языка (английского)" и предусматривает овладение знаниями о роли СД, ее месте в системе педагогической деятельности, о цели, средствах, функции; знаниями об объекте, предмете, направленности СД, о требованиях к качеству самостоятельной работы, составляющих СД: самоконтроль, самовоспитание и самоактуализация; знаниями о средствах подготовки и осуществления самообразовательной деятельности, о методах самоанализа.

The essence and the constituent part of the model of preparing a would-be foreign language teacher for self-education have been determined. The structure and contents of the cognitive component have been revealed. The authors arrive at a conclusion that mastering the cognitive component is conditioned by the students' possessing the system of knowledge pertaining self-education activities and the ability to apply it.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського